نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 09:27

گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی به عرصه تولید ورود کنند

فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی با ورود به عرصه تولید و روشنگری مسائل و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب می‌توانند سهم عظیمی در محقق شدن شعار سال داشته باشند.

علیرضا خدیوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی نکات قابل توجهی از جمله بحث تحول را شامل می‌شود که بسیار جای کار و تبیین دارد.

فعال سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: تحول دو بعد شخصی و اجتماعی را شامل می‌شود؛ ماه مبارک رمضان زمینه‌ساز مناسبی برای تحول شخصی به لحاظ روحی و معنوی است و تحول اجتماعی نیز رفع نقص‌ها و کاستی و تبدیل آن‌ها به نقاط مثبت است.

مهم‌ترین جنبه تحول اقتصاد است

وی بیان کرد: مهم‌ترین جنبه تحول اقتصاد است؛ توجه حضرت آقا به مباحث اقتصادی در چند سال اخیر نشان می‌دهد اقتصاد پیش زمینه سایر حوزه‌هاست و جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... با اصلاح اقتصاد رشد می‌کنند و اصلاح می‌شوند.

خدیوی تصریح کرد: تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت باید در دو سطح مسئولان و مردم صورت گیرد؛ مسئولان باید با تلاش مضاعف ضعف‌ها را جبران کنند و آحاد مردم نیز در هر جایگاهی هستند باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری هر فرد در اجتماع، اظهار داشت: هر فرد با حمایت از تولید داخل در سطح خانواده و با انجام کارهای اقتصادی کوچک برای وابستگی کمتر اقتصاد به صادرات نفت می‌تواند حلقه میانی تاثیرگذاری در جامعه داشته باشد.

از تولید داخلی حمایت کنیم

خدیوی ادامه داد: در حال حاضر برخی افراد با ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و تخریب تولیدات داخلی، به دنبال کالاها و محصولات غیرایرانی هستند که این موضوع باعث تضعیف هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی می‌شود در حالی که ما در داخل کشور تولیدات فاخری داریم که در جهان بی‌نظیر است.

وی گفت: گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی با ورود به عرصه تولید و روشنگری مسائل و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب می‌توانند سهم عظیمی در محقق شدن شعار سال داشته باشند.

خدیوی خاطرنشان کرد: در این روزها که دشمن در تلاش است نقاط قوت ایران اسلامی را نادیده بگیرد و هویت این انقلاب را تغییر دهد هر کدام از فعالان فرهنگی باید با تلاش برای امیدآفرینی و نشان دادن نقاط مثبت و پیشرفت‌های انقلاب از ابتدا تا امروز جوانه امید را دل مردم برویانند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126416

مهمترین اخبار ایران و جهان: