نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 13:03

خسارت سرمازدگی باغات نهاوند به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: به دنبال وقوع سرمای روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین در شهرستان نهاوند بین ۱۰ تا ۳۰ درصد باغات نهاوند دچار سرمازدگی شد و به خسارتی وارده به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

علی کمالی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه طبق برآورد کارشناسان میزان خسارت وارده به باغات این شهرستان به دنبال وقوع سرمای روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ۳۰۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: این میزان خسارت معادل ۱۰ تا ۳۰ درصد باغات نهاوند است که دچار سرمازدگی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شکل خسارت به باغات به صورت لکه‌ای بوده اضافه کرد: نوع درختانی که عمدتا دچار سرمازدگی شده‌اند شامل گردو، بادام، هلو، شلیل و زردآلو است که در سراسر شهرستان پراکنده است.

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: البته به منظور کاهش میزان خسارت به باغات پیش از وقوع سرما هشدارهای لازم داده شده بود اما با توجه به گستردگی سرما این حجم از باغات دچار سرمازدگی شدند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان نهاوند با بیش از ۱۳ هزار هکتار باغ بیشترین میزان باغات استان را دارد یادآور شد: نهاوند سهم قابل توجهی از تولیدات محصولات باغی استان را به خود اختصاص داده و عمده‌ترین تولیدات محصولات باغی این شهرستان، انواع سیب، گردو، هلو، شلیل، زردآلو، به و گیلاس است.

پایان پیام/3140

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127116

مهمترین اخبار ایران و جهان: