نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:43

دفاع از حق رحمت الهی را به همراه دارد

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: دفاع از حق و حقیقت رحمت و برکت الهی را به همراه دارد و در این راستا باید همواره از حق مظلوم دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به عناصر و عوامل جلب رضایت الهی اظهار کرد: انسان‌ها باید قابلیت جذب رحمت الهی را به دست آورند تا زمینه برای نزول رحمت الهی و باران مغفرت حق تعالی فراهم آید.

وی تصریح کرد: مردم مسلمان ایران امروز در کنار سایر مسلمانان در دفاع از حق مظلوم سنگ تمام گذاشتند که این خود می‌تواند زمینه‌ساز جلب رضایت الهی و بارش باران رحمت خداوند متعال باشد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل به ۷۵ سال چپاول، غارت و تعدی رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی در سرزمین فلسطین و کشورهای خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آنهایی که امروز دم از سازش با این رژیم جعلی می‌زنند باید تاریخ خفت‌بار صهیونیسم را مطالعه کنند تا بفهمند چقدر در حق انسان‌های آزادیخواه ظلم شده است.

حجت‌الاسلام نوری افزود: شایسته است طرح سازش با این رژیم جعلی از سوی امت اسلامی کنار گذاشته شده و در نقطه مقابل تا اضمحلال این رژیم جعلی جبهه مقاومت و حرکت‌ها و خیزش‌های امت اسلامی ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این امر، رعایت حدود الهی نیز از دیگر عناصر جلب رحمت و رضایت الهی است و شایسته است در جامعه ما به دور از بی‌عفتی‌ها و برخی هتک حرمت‌ها، حجاب و عفاف و رعایت حدود الهی زمینه‌ساز نزول رحمت خداوند متعال شود.

حجت‌الاسلام نوری با انتقاد از برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی در کشور که در مقابل شرایط کنونی جامعه سکوت اختیار کردند، ادامه داد: این سکوت در دوران اغتشاشات اخیر و حرکت فواحش ادامه‌دار بوده و این نتیجه ظلم در حق مردم و دفاع از انسانیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل اضافه کرد: شایسته است قدر ایام مبارک رمضان را بدانیم و بیش از گذشته با اعمال و رفتار شایسته و انسانی خود زمینه‌ساز جلب رضایت الهی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147916

مهمترین اخبار ایران و جهان: