نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 22:24

آتش سوزی گسترده جنگلی در ایالت نیوجرسی آمریکا

آتش‌نشانان در مرکز نیوجرسی روز چهارشنبه برای مهار آتش‌سوزی گسترده که باعث موج تخلیه و بسته شدن جاده‌ها در طول شب شد، تلاش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سرویس آتش نشانی جنگلی نیوجرسی بامداد چهارشنبه اعلام کرد این آتش سوزی که «جیمی واترهول» نامیده می‌شود، ۳۸۵۹ هکتار از املاک فدرال، ایالتی و خصوصی را در شهر منچستر، در اوشن کانتی، در ۵۰ مایلی شرق فیلادلفیا سوزاند.

مقامات گفتند که ۱۷۰ ساختمان تخلیه شده و ۷۵ ساختمان دیگر تا اوایل روز چهارشنبه، زمانی که آتش حدود ۱۰ درصد مهار شد، در معرض تهدید قرار گرفتند. مقامات همچنین به طور موقت بخش‌هایی از مسیر ۵۳۹ و مسیر ۷۰ را که از شرق فیلادلفیا به سمت ساحل می‌رود، بستند.

صبح چهارشنبه، مقامات آتش نشانی در یک کنفرانس خبری گفتند که حدود ۵۰ درصد آتش مهار شده است و ۲۰ سازه همچنان در معرض خطر آتش سوزی هستند.

به گفته مقامات آتش نشانی، هیچ تلفات جانی گزارش نشده است و هیچ سازه‌ای آسیب ندیده است.

سازمان آتش نشانی جنگل برای اولین بار سه شنبه شب در مورد آتش سوزی به مردم هشدار داد. در عرض چند ساعت مقامات گزارش دادند که ۵۰۰ هکتار در آتش سوخته است و خدمه عملیات معکوس را برای کمک به مهار آن آغاز کرده اند.

«گرگ مک لافلین»، رئیس سازمان آتش نشانی جنگلی نیوجرسی، در کنفرانس خبری گفت که علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، و خاطرنشان کرد که اکثریت قریب به اتفاق آتش‌سوزی‌ها توسط انسان‌ها ایجاد می‌شوند، "چه تصادفی یا عمدی".

آوریل فصل اوج آتش سوزی در نیوجرسی است. هر ساله حدود ۷۰۰۰ هکتار از جنگل‌های این ایالت به طور متوسط از طریق ۱۵۰۰ آتش سوزی آسیب می بیند یا از بین می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146360

مهمترین اخبار ایران و جهان: