نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 02:33

شب قدر و دعاهایی که روانه آسمان شد/ قدر شناختن قدر خویش

شب قدر، شب پاکی هاست، شب بیدار شدن و به خود آمدن است و چه خوش که در شب قدر، قدر خود را بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، در شب بیست و سوم‌ماه مبارک رمضان که به شب قدر معروف است، مردم منطقه شرق استان مازندران هم همچون سراسر ایران اسلامی غرق در نیایش و دعا و راز و نیاز با پروردگار بود و مردان و زنانی که آمدند تا به دور از همه هیاهوی دنیوی، در نزد پرودگار خود حوائج خود را بخواهند.

شب قدر است همان شب قدری که از هزار ماه برتر است و ما را یارای وصف و توصیف حال و هو ای این شب عزیز و راز و نیازهایی که تا سحرگاهان ادامه دارد و عاشقانه‌هایی با خدا که پایانی ندارد، نیست و تنها راه یافتگان به آن شب عزیز می‌توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان دارند و همین«خیر من الف شهر» ، «از هزار ماه برتر است» این شب، بر قدر و منزلت این شب افزوده است.

همه آمدند تا در سومین شب قدر و در بیست و سومین شب از ماه مبارک رمضان عزاداری کنند، قرآن به سر بگیرند و دعاهایشان را به آسمان شب قدر روانه کنند.

شب دعا و نیایش و" سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ" است تا با قرائت این دعا از بند دنیا رها و به آسمان برسیم و گناهان مان مورد بخشایش خداوند قرار گیرد.

ماه رمضان‌ما ضیافت و همه‌ما به این‌ماه دعوت شده‌ایم و چه خوش است حال آنانی که اختصاصا" به شب قدر و راز و نیاز با خدای خود دعوت می شوند، آنجایی که فقط خود و خدایشان هستند بدون‌هیچ حجاب و خجالتی و چه خوش تر است حال آنانی که سبکبال از این شب قدر خارج شوند.

و در شب قدر آماده شدیم تا با قدم‌های استوار برای رفتن در خانه خدا، لباس‌های مرتب مان را می‌پوشیم و مهیا می‌شویم تا دل و جان‌مان را در این شب عزیز و در جوار خانه خدا آب و جارو کنیم و صیقل دهیم برای تقدیری که امشب برای‌مان رقم‌ می‌خورد.

آری شب قدر، شب پاکی‌هاست، شب بیدار شدن و به خود آمدن است و چه خوش که در شب قدر، قدر خود را بشناسیم.

مصلای بهشهر همچون همه شب‌های قدر پر شده از جمعیت مشتاقی که برای راز و نیاز با خدای خود سر از پا نمی‌شناسند و البته همه‌مساجد ما امشب ، شب احیا را برگزار می‌کنند تا به خود آییم و از خواب غفلت بیدار شویم.

مراسم احیاء شب ۲۳ ماه رمضان با سخنرانی حجت الإسلام سیدعربعلی جباری  امام جمعه شهرستان بهشهر و مداحی کربلایی محسن طاهری امیری در مصلای حضرت آیت‌الله جباری(ره) و در جوار شهدای خوشنام و مرقد آیت الله سیدصابر جباری امام جمعه فقید بهشهر برگزار و بار دیگر مردم وفادار بهشهر با شهدا و ولایت در شب قدر هم‌پیمان شدند.

بابایی یکی از حاضران در مراسم شب قدر مصلای بهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: مقدرات جهان هستی در شب قدر مهیا می شود و باید در این شب  تقدیر یکسال خود را رقه بزنیم و چه خوب است که در شب قدر، قدر و منزلت خود را بازیابیم و بشناسیم.

وی گفت: باید در شب قدر نور و کمال را برای همگان طلب کنیم و آرزو کنیم که یکسال آینده برای همه ما مسلمانان سالی پر از برکت معنوی و نور و زندگی خدایی و اهل بیتی باشد چرا که تا مادامی که با خدا و قرآن و اهل بیت باشیم، گناهان و انحرافات در ما اثری نخواهد داشت.

 

حیدری یکی از حاضران در احیای شب قدر در شرق مازندران و در مسجد جامع رستمکلا، شب قدر را شب دعا و نیایش دانست که سلامتی، عاقبت بخیری و ظهور امام زمان(عج) بهترین دعا در این شب هاست.

این شهروند رستمکلایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: حضور در مسجد جامع رستمکلا و در کنار آرامگاه علامه ایازی و دو یادگار ارزشمندش همچون همیشه افتخاری بود که نصیب حالنان شد تا در کنار قبور پاک این خوبان دعای خیر و نیکی برای همگان کنیم.

در این شب‌های عزیز برای قبولی طاعات و عبادات و بردن دعاهای مان به نزد خداوند نیازمند شفاعت شماییم.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146660

مهمترین اخبار ایران و جهان: