نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 17:12

سامان بخشی فرهنگی نیازمند استفاده از ظرفیت مردمی است

یاسوج- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موضوعات فرهنگی باید با حساسیت لازم ورود کرد و از ظرفیت مردمی و حاکمیتی توامان برای سامان بخشی فرهنگی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ به عنوان یک مؤلفه زیربنایی است و اگر در این حوزه خللی ایجاد شود و گاهاً انحطاطی پیش بیاید در دیگر عرصه‌ها و حوزه‌ها نیز آثار مخربش را خواهیم دید.

وی بیان داشت: فرهنگ سازی در جامعه باید از سوی اهل علم و رسانه‌ها با تولید محتوای لازم و مؤثر اتفاق بیفتد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: همواره از پالایش و پایش فرهنگی نباید غافل شد و مساله انحراف و انحطاط فرهنگی همچون ویروسی است که اگر به شکل منطقی جلویش گرفته نشود آسیب زا و مخرب است.

حسینی تصریح کرد: کار فرهنگی زمان بر است و مثل کار عمرانی نیست که بتوان برایش فرایند زمانی تعریف کرد و باید متولیان امر با یکدلی و برنامه ریزی لازم و شناسایی آسیب‌ها اقدام به کار فرهنگی لازم برای مقابله با آسیب‌ها کنند.

وی افزود: از آنجا که ترویج فرهنگ غلط تجمل گرایی برای مردم چه به لحاظ تحمل هزینه‌های گزاف و یا ناامنی ایجاد مزاحمت می‌کند باید به سمت اصلاح آن حرکت کرد مثلاً برخی آداب و رسوم غلط همچون تیراندازی در مراسم‌های عروسی و ترحیم و یا استفاده از سنگ‌های قبور با قیمت یک آسیب جدی فرهنگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186316

مهمترین اخبار ایران و جهان: