نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:48

همدان با ۵ پروژه اثرگذار؛ آماده میزبانی از مقامات کشوری

همدان- فرماندار همدان گفت: با ۵ پروژه مهم و اثر گذار در همدان آماده میزبانی از مقامات کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای ده‌پیاز صبح جمعه با حضور فرماندار همدان، حاجی بابایی؛ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران استان و شهرستان در مسجد امام حسین (ع) روستای ده‌پیاز برگزار شد.

مسلم مخفی در این نشست با قدردانی از همکاری اهالی و کشاورزان ده‌پیاز در زمان کمبود آب شرب همدان اظهار کرد: در آن مقطع حساس با وحدت و همدلی برگ زرینی بر افتخارات خود افزودید که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن در جهت سیاه نمایی و نا امید کردن مردم، افزود: علیرغم تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی اقدامات ارزنده‌ای انجام می‌شود که باید بگوییم و به فرموده مقام معظم رهبری امید آفرین باشیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در یکسال گذشته به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها در دست اقدام است، اضافه کرد: اکنون با ۵ پروژه مهم و اثر گذار در همدان آماده میزبانی از مقامات کشوری هستیم.

مخفی افزود: بیمارستان اکباتان با ظرفیت ۲۷۰ تخت، فاز نخست شهرک صنفی صنعتی بوعلی ۲ با ۴۵۰ واحد تجاری و تصفیه خانه ویژه طرح آبرسانی به همدان پروژه‌های مهمی است که در همدان آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به جذب اعتبارات قابل توجه از سفر رئیس جمهور به همدان اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان هزار تخت خوابی و احداث حدود ۱۰ هزار واحد مسکن اقدام ملی نیز با پیگیری استاندار همدان و همکاری مدیران به نتیجه رسید و عملیات اجرایی این طرح‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات طرح شده روستای ده‌پیاز گفت: برای رفع مشکل آب و چاه کشاورزان جلسه ویژه ای هفته آینده در فرمانداری برگزار و تا حد امکان مساعدت می‌کنیم.

اصلاح شبکه توزیع آب و تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب، آسفالت معابر روستا و روکش آسفالت راه ده‌پیاز، روشنایی راه دسترسی امامزاده، فقدان زیر ساخت‌های ورزشی، بازنگری در حق آبه کشاورزان از چاه‌ها، افزایش گازبها، افزایش قیمت کنتورهای هوشمند چاه از جمله مشکلات روستای ده‌پیاز بود که مدیران ذیربط ضمن پاسخگویی و بیان برنامه‌های در دست اقدام به اهالی قول پیگیری دادند.

روستای ده‌پیاز از توابع بخش مرکزی همدان با حدود ۵ هزار نفر جمعیت است که ۷ کیلومتر با شهر همدان فاصله دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174060

مهمترین اخبار ایران و جهان: