نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:46

خدمت به مردم بالاترین عبادت است/ مسوولان به مشکلات کارگران و بازنشستگان توجه کنند

امام جمعه موقت خرم‌آباد بالاترین عبادت را خدمت به خلق برشمرد و گفت: کارگران مشغول خدمت به خلق هستند، در این میان مسوولان وظیفه دارند به مطالبات کارگران رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوی، اظهار کرد: همگی باید خود را با تکیه بر تقوی برای روزی که فریاد رسی نیست آماده کنیم.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت و هشتم شوال سالروز تخریب قبور اهل بیت در بقیع، گفت: وهابیت تصور می‌کند که می‌تواند با تخریب قبور اهل بیت آثار آنها را از بین ببرد، غافل از اینکه اهل بیت در قلوب مومنین جای دارند.

امام جمعه موقت خرم‌‌آباد بیان کرد: محبت و مودت اهل بیت را خداوند در دل مسلمانان قرار داده است، روز به روز محبت اهل بیت در دنیا بیشتر می‌شود.

شمسی‌فر با بیان اینکه نور خدا خاموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: روزی بشریت با ظهور امام زمان (عج) به این نور متمسک و راه خود را پیدا خواهد، آن روز قبور اهل بیت در بقیع هم آباد و ما می‌توانیم به زیارت آنها برویم.

خطیب جمعه خرم‌آباد به دهم اردیبهشت، سالروز عملیات بیت المقدس نیز اشاره کرد و گفت: عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله انجام و منجر به آزادی خرمشهر شد، آزادی خرمشهر روز تاریخی بود.

وی بیان کرد: در جنگ ٨ ساله همه قدرت‌های دنیا با پول و سلاح پشت سر صدام قرار گرفتند، اما رزمندگان با ایمان و اعتقاد به قدرت الهی دنیای پر از زور و سلاح دشمن را شکست و خرمشهر را آزاد کردند.

شمسی‌فر با اشاره به روز جهانی کارگر، عنوان کرد: این قشر با بیشترین زحمت چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند، تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر این قشر محقق می‌شود.

وی گفت: با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر و دستمزد برای آبادانی کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بالاترین عبادت را خدمت به خلق برشمرد و عنوان کرد: کارگران مشغول خدمت به خلق هستند، در این میان مسوولان وظیفه دارند به مطالبات کارگران از جمله بیمه و حقوق بازنشستگی آنها رسیدگی کنند.

شمسی‌فر تاکید کرد: مسوولان باید فکری به حال این قشر کنند، به ویژه افزایش حقوق بازنشستگی کارگران را مدنظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: استان ما از نظر خاک، آب و هوا و نیروی کار استعداد بالایی دارد و می‌تواند استان برخورداری باشد.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای مصوبات رییس جمهوری تاکید کرد و گفت: مردم انتظار دارند این مصوبات تحقق پیدا کند، رییس جمهور در سفر بعدی به استان به این موضوع رسیدگی کرده و مسوولانی که کوتاهی کرده‌اند را بازخواست و در صورت کوتاهی آنها را جا به جا می‌کند.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: مسوولان استان قبل از اینکه رییس جمهور به مصوبات رسیدگی کند خودشان رسیدگی کنند. به عنوان نمونه سد معشوره به عنوان یکی از مصوبات به کجا رسیده است. 

امام جمعه موقت خرم‌آباد به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: معلمی شغل انبیا است و معلمی قابل مقایسه با هیچ شغل و پستی نیست.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه معلمی کار مقدسی است و در این دنیا هر چه قدر به معلم بدهند کم است، خاطرنشان کرد: اما فردای قیامت معلمی که با ایمان و اخلاص و برای رضای خدا در راه رشد و تربیت دانش آموزان تلاش کرده بالاترین ارج و پاداش را می‌گیرند.

وی گفت: مسوولان به معلمان توجه بیشتری داشته باشد تا دلگرم‌تر به کارشان ادامه بدهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173960

مهمترین اخبار ایران و جهان: