نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 08:24

امیدآفرینی از شاخص‌های اصلی جهاد تبیین است

مدیر بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه امیدآفرینی از شاخص‌های اصلی جهاد تبیین است، گفت: روابط عمومی‌ها هم جامعه هدف بسیج رسانه شدند و ۱۵ گروه در جامعه هدف بسیج رسانه داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، عبدالمهدی حق‌شناس در جلسه تودیع و معارفه مدیر بسیج رسانه شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه امیدآفرینی از شاخص‌های اصلی جهاد تبیین است و مردم پای‌کار هستند و دشمنان‌ همه داشته‌های خود را در اغتشاشات اخیر به میدان آوردند، گفت: روابط عمومی‌ها هم جامعه هدف بسیج رسانه شدند و ۱۵ گروه در جامعه هدف بسیج رسانه داریم و باید خبرنگاران تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

مدیر بسیج رسانه مازندران افزود: مهمترین وظیفه بسیج رسانه در سال جاری امیدآفرینی به عنوان یکی از شاخه‌های جهاد تبیین است.

وی با قدردانی از عمران اکبرنژاد مدیر سابق بسیج رسانه شهرستان سوادکوه بابت فعالیت‌های ۴ سال و نیم در این مسؤولیت، خاطرنشان کرد: هر آمدنی را رفتنی است و به دو دلیل موافقت تغییر در مدیریت بسیج رسانه شهرستان سوادکوه بودم که نیاز مبرم به ایشان در شورای بسیج رسانه استان در واحد تحلیل و بررسی رسانه‌های استان ضعف داریم و شناخت اکثر رسانه‌ها توسط ایشان می‌تواند کمک‌کار باشد و پایان زمان مأموریت ایشان دلیل دوم این جابجایی بود.

مدیر بسیج رسانه مازندران، اظهار کرد: خبرنگاران سوادکوه پرتوان و پرتلاش و مطالبه‌گر و حلقه وصل مردم و مسوؤلان هستند و خبرنگاران‌ِ مدیران نیستند.

حق‌شناس، گفت: بسیج رسانه سوادکوه رتبه دوم استان را دارا است و امیدواریم شهرستان سوادکوه در سال‌های آینده رتبه اول را کسب کند.

*فعالیت ستودنی خبرنگاران در سوادکوه 

فرماندار سوادکوه نیز در این جلسه با تقدیر از مدیر سابق بسیج رسانه سوادکوه و آرزوی موفقیت برای مدیر جدید بسیج رسانه شهرستان، گفت: فعالیت خبرنگاران در سوادکوه ستودنی است و فعالیت در بسیج رسانه مهم است تا رسالت‌های خبرنگاران اجرایی شود‌.

وی خاطرنشان کرد: ما حامی رسانه هستیم و باید انتقاد سازنده برای پیشرفت شهرستان را بپذیریم و همه ما برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم و برای پاسخ به انتقادات رسانه‌ای باید توسط مدیر بررسی همه‌جانبه شود و فعالیت صحیح به مردم ‌گزارش و اشتباه‌ها هم اصلاح شود.
وی افزود: ۵۹ میلیارد تومان برای بودجه برنامه‌ریزی شد در ۱۰ ماه اخیر ۴ برابر از بودجه مصوب در حوزه‌های مختلف بودجه آوردم و مدیران باید اشتباهات را بپذیریم و هیچ‌گاه برای خبر انتقادی که انجام شد، به خبرنگار زنگ نزدم.

غلامی، نگاه ویژه مدیر بسیج رسانه استان به شهرستان سوادکوه را ستودنی توصیف کرد و افزود: بخش مهمی از رسالت جهاد تبیین بر دوش خبرنگاران است.

* ماهیت انقلابی و فرهنگی بسیج رسانه

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به آثار روزه در زندگی و صبر در مسیر خدا، گفت: آثار فردی و اجتماعی بزرگی را در ماه رمضان شاهد هستیم و نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر از آثار اجتماعی است.

علی شالیکار، افزود: بسیج رسانه با نام شهید غلام‌رضا رهبر است که آخرین گزارش خود را از کربلایی ۵ ارسال کرد و خبر این خبرنگار صحت رویدادها بود که اثرگذاری رسانه‌ها را می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه ماهیت انقلابی و فرهنگی دارد و از عوامل تعیین کننده قدرت برای ابرقدرت‌ها، رسانه‌ها هستند.

* مطالبه عذرخواهی بیمارستان شهدای زیراب

مدیر جدید بسیج رسانه شهرستان سوادکوه، گفت: از فرماندار سوادکوه مطالبه داریم که برخورد نامناسب با همکار ما در بیمارستان شهدای زیراب را بر طبق قانون مطبوعات بررسی و پیگیری شود.

حجت الاسلام محسن قبادیان خواستار عذرخواهی مدیران بیمارستان شهدای زیراب شد و گفت: تعهد‌نامه باید ابطال شود و پیگیر موضوع حقوقی از استان هستیم.

*گزارش ۴ ساله بسیج رسانه سوادکوه

مسؤول سابق بسیج رسانه سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از آبان‌ماه ۱۳۹۷ مسؤولیت بسیج رسانه شهرستان سوادکوه را بر عهده گرفتم، گفت: ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای شهرستان سوادکوه در اولویت فعالیت‌ها بود که برگزاری یک دوره تخصصی خبرنگاری با حضور ۱۶ خبرنگار استانی و شهرستانی، ۴ دوره کلاس خبرنگاری و خبرنویسی با حضور ۴۹ علاقمند به فعالیت‌های رسانه‌ای و افزایش خبرنگاران رسانه‌های رسمی از ۱۲ نفر به ۲۳ نفر در ۴ سال و ۵ ماه اخیر انجام شد.

عمران اکبرنژاد، افزود: حضور فعال در جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای مازندران نیز در دستور کار قرار داشت که بیش از ۱۲۰ اثر به ۴ دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر و ده‌ها اثر دیگر به جشنواره خانه مطبوعات و سایر جشنواره‌ها ارسال شد و ۱۴ عنوان برتر توسط خبرنگاران سوادکوه در جشنواره های مختلف استانی و منطقه‌ای و ملی کسب شد.

وی کسب ۳ دوره پی‌در‌پی رتبه دوم بسیج رسانه سوادکوه در بین شهرستان‌های مازندران را بیانگر تلاش و تعهد خبرنگاران سوادکوه ذکر و خاطرنشان کرد:گرامیداشت مناسبت‌های مختلف و پوشش چندرسانه‌ای برنامه‌ها هم از اولویت‌های دیگر بسیج رسانه سوادکوه بود.

اکبرنژاد، همکاری و مشورت‌دهی و حمایت رئیس و جانشین بسیج رسانه مازندران را از نکات برجسته موفقیت‌های بسبح رسانه سوادکوه ذکر و اظهار کرد: برگزاری مصاحبه‌ها و گزارش‌ها از مدیران در میدان فعالیت مرتبط و توجه به پیامد‌محوری اخبار هم از نکات مورد توجه ذکر کرد.

وی انتخاب خبرنگار ماه سوادکوه و تجلیل از آن را از برنامه‌های دیگر بسیج رسانه سوادکوه ذکر کرد و افزود: برگزاری دومین یادواره شهدای رسانه مازندران در سوادکوه و اجرای مراسم پنج‌شنبه‌های شهدایی شامل سخنرانی، مداحی، شعرخوانی، خاطره‌گویی، روایت‌گری و مطالبه‌گری بر سر مزار شهدای رسانه سوادکوه در مزار شهید طباطبایی در پل‌سفید، شهید محمدزاده در روستای لاجیم و شهید آستین در روستای ممشی نیز انجام شد.

اکبرنژاد از برگزاری میانگین ۱۲ برنامه محوری ماهانه توسط بسیج رسانه سوادکوه  خبر داد و گفت: حمایت از اعتبار و جایگاه خبرنگاران از اولویت دیگر بسیج رسانه سوادکوه بود و مدیران بر طبق قانون موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند.

*تهیه‌کننده گزارش بیمارستان شهدا خبرنگار ماه سوادکوه شد

در این مراسم با اهدای هدیه به خبرنگاران شهرستان از آنان تجلیل شد و برندگان مسابقه تیراندازی هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

سحر کوهی هم به دلیل سوژه‌یابی مناسب و دفاع از استقلال خبرنگاری در مواجهه با رفتار دست‌اندرکاران بیمارستان شهدای زیراب توسط بسیج رسانه سوادکوه به عنوان خبرنگار ماه انتخاب شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130916

مهمترین اخبار ایران و جهان: