نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 14:13

کمک ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی به عتبات

بیرجند-رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی گفت:مردم خراسان جنوبی در سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بازسازی حرم‌های اهل بیت (ع) کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی جوینده صبح شنبه در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی طی سال ۱۴۰۱ علی رغم تمام مشکلات به صورت ویژه پای کار بازسازی و توسعه عتبات آمدند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: مردم خراسان‌جنوبی در سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بازسازی حرم‌های اهل بیت (ع) در کشور عراق کمک کردند که به نیابت از مردم استان برای عتبات عالیات هزینه می‌شود.

جوینده ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز اتفاقات بسیار خوبی در بحث کمک به بازسازی عتبات انجام شده است و در مواردی حتی تا کمک‌های ۱۰۰ میلیون تومانی نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خود مردم برای کمک به بازسازی عتبات به سراغ ما می‌آیند، بیان‌کرد: ستاد بازسازی عتبات در کشور سرانه کمک برای بازسازی عتبات را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است که ما در خراسان جنوبی از این مرز گذشته به سرانه ۱۵ هزار تومان رسیده‌ایم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان جنوبی روستایی داریم که سرانه کمک مردم آن به بحث بازسازی عتبات به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که نشان از ریشه دار بودن محبت اهل بیت (ع) در دل مردم این منطقه است.

جوینده با تأکید بر اینکه مواکب ستاد بازسازی عتبات علاوه بر فعالیت‌های مرتبط در ایام اربعین در مشکلات و بحران‌ها نیز پای کار بوده‌اند، بیان کرد: نمونه این موارد را در زلزله بشرویه و مشکلات ناشی از برودت هوا در زمستان امسال می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ کارگاه قالیبافی ستاد بازسازی عتبات در خراسان جنوبی فعالیت دارد که در اقتصاد استان نیز نقش آفرین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1135316

مهمترین اخبار ایران و جهان: