نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 12:18

فرآیند تکثیر و لاروگیری از ۵ ماهی خاویاری در گلستان انجام شد

گرگان- سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت ماهیان خاویاری گلستان گفت: فرآیند تکثیر و لارو گیری از پنج ماهی خاویاری با هدف بازسازی این ماهیان در در مرکز بازسازی شهید مرجانی گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی کیا پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تکثیر دو قطعه فیل ماهی و سه قطعه قره برون با هدف بازسازی و رونق ماهیان خاویاری دریای خزر در مرکز بازسازی شهید مرجانی گلستان انجام شد.

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت ماهیان خاویاری شهید مرجانی گلستان افزود: در مرحله اول تکثیر ماهیان خاویاری، دو قطعه مولد ماده فیل ماهی پرورشی، پس از هورمون تراپی با موفقیت انجام شد و مقدار ۱۱ کیلوگرم تخم سیال به دست آمد.

وی ادامه داد: از این مقدار تخم سیال پس از انجام لقاح مصنوعی و تبدیل شدن به نوزاد در انکوباسیون تعداد ۱۲۰ هزار قطعه لارو فیل ماهی به دست آمده که در حال حاضر در حوضچه‌های ونیرو در حال پرورش هستند.

کیا بیان کرد: همچنین از سه قطعه مولد ماده دریایی قره برون هم پس از انجام عملیات تکثیر مصنوعی، ۱۵ کیلوگرم تخم سیال با درصد لقاح ۸۵ استحصال شد.

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی گفت: این مقدار تخم سیال استحصال شده پس از تبدیل به لارو در حوضچه‌های ونیرو نگهداری می‌شوند.

گفتنی است مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی گلستان همه ساله با نگهداری از مولدان خاویاری و تکثیر این مولدان نقش مؤثری در بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان خاویاری دریای خزر دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124716

مهمترین اخبار ایران و جهان: