نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 10:01

ثبت‌نام بیش از ۹ هزار بیمار مازندرانی برای دریافت هزینه‌های درمانی از بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به وجود ۲۰ هزار بیمار نادر، خاص و صعب‌العلاج در استان گفت: ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه بیمه سلامت ثبت‌نام کردند که مهم‌ترین برنامه این نهاد حمایت از این بیماران است.

محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره برنامه‌های حمایتی به بیماران خاص  اظهار کرد: در سال گذشته مهم‌ترین برنامه حمایت از بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج بوده که خدمات حمایتی به کمک دو روش به بیماران ارائه شده است. 

وی گفت: روش نخست ثبت‌نام در سامانه بوده که با توجه به وجود ۲۰ هزار بیمار در استان ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند. 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد: از محل ثبت‌نام بیماران در سامانه  ۴۰ میلیارد تومان به این بیماران اختصاص یافت.

میرزایی با اشاره به  اینکه دیگر روش پرداخت هزینه بیماران با دریافت هزینه‌کرد بوده است، تصریح کرد:  در سال گذشته در این زمینه ۳هزار و ۵۰۰ سند تحویل شد؛ به این معنا هزینه کرد بعد از هزینه بیمه پایه به ادارات بیمه تحویل شد و تا ۵۰ میلیون تومان به حساب بیمار واریز شد. 

وی ادامه داد: از  ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده‌ای که تحویل گرفتیم،  ۳هزار و ۱۰۰ پرونده به ارزش ۲۴ میلیارد تومان بررسی و به حساب بیماران واریز شد. 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: حدود ۵۰۰ پرونده دیگر  نیز درحال رسیدگی بوده و مبالغ آن که حدود ۲میلیارد تومان به حساب بیماران در سال جاری پرداخت می‌شود. 

میرزایی با اعلام اینکه  بیمه بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج ۷ هزار میلیارد تومان در کشور اعتبار دارد، تصریح کرد: ثبت‌نام‌ها از بیماران ادامه دارد که مازندران در این زمینه بین ۳۱ استان رتبه اول کشور را دارد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132760

مهمترین اخبار ایران و جهان: