نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:36

سردار سلیمانی: توفیقات بسیاری در تحقق الگوی اسلامی در ابعاد مختلف داشتیم

رئیس سازمان بسیج گفت: در تحقق الگوی اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی توفیق‌های زیادی داشتیم؛ اما در بخش تولید، معیشت مردم و توزیع ثروت دچار مشکلاتی هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز (شنبه) در گردهمایی مدیران و‌ مسئولان بسیج مهندسین صنعت، گفت: امروز جنگ نظام سلطه با مردم جنگ اقتصادی است، البته این جنگ، جنگی ترکیبی است، ولی در طول دهه اخیر بخشی که جدی عملیاتی شده و تاثیر بیشتری داشته عرصه اقتصادی است، چون دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده البته در سایر بخش‌ها هم سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده است.

وی افزود: دشمن بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم اجرا کرد و تا جایی که توانست میزان صادرات نفتی ما را در سال‌های پایانی دولت قبل به شدت کاهش دهد؛ این کار موجب شد تا ما اقتصاد مقاومتی و مردم پایه را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم و در جبهه اقتصادی نیز توجه خود را به اقتصاد و تولید معطوف کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در تحقق الگوی اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی توفیق‌های زیادی داشتیم؛ اما در بخش تولید، معیشت مردم و توزیع ثروت دچار مشکلاتی هستیم که این نشان می‌دهد مسئله اقتصاد جزو مسائل مهم مردم محسوب می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج به‌عنوان تشکیلات مردم پایه ظرفیت نقش آفرینی در این عرصه را دارد، گفت: ظرفیت اقتصادی کشور زیاد است، اما با این حال چنانچه بر تولید تکیه کنیم و بواسطه آن تولید افزایش یابد، ولی بازار فروش نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم پس بازاریابی در اینجا نقش بسیار با اهمیتی دارد به‌عنوان مثال در تلاطم سیاسی بین قطر و عربستان می‌توانستیم تولیدات خود را در این کشور به فروش برسانیم؛ ولی موفق نبودیم به همین جهت ترکیه بازار قطر را به دست گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی به دلیل این است که چاپ پول بیش از نیاز، آن هم بدون پشتوانه در گذشته صورت گرفته است؛ از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اقتصاد نیز دستور پذیر نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176360

مهمترین اخبار ایران و جهان: