نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 18:20

تجار برای دریافت مجوز ترخیص کالا چندین ماه معطل می‌شوند

اهواز- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دستگاه‌های مربوطه در خصوص اعطای مجوزهای لازم تأخیر زیادی دارند که سبب شده تاجران چندین ماه معطل دریافت مجوز از دستگاه مربوطه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات کالاهای ته‌لنجی و لنج‌داران بیان کرد: سال گذشته مقرر شده بود که این مشکلات با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا برطرف شوند؛ البته از سوی وزارت صمت در خصوص ورود این نوع کالاها موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور و ستاد مبارزه قاچاق کالا به سرعت اختلافات را حل و فصل کنند تا مشکلات لنج‌داران برطرف شود، افزود: همچنین در بخش گمرکات یکسری نواقصی وجود داشت که مقرر شده تجهیزات ترانزیتی لازم و مورد نیاز در گمرکات آبادان و خرمشهر اضافه بشوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به موضوع ترخیص کالاها از گمرکات کشور اشاره کرد و گفت: در این باره تاکید کردم که اگر اسناد کامل باشند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص کالا صورت بگیرد.

خاندوزی اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه در خصوص اعطای مجوزهای لازم کامل تأخیر زیادی دارند که سبب شده تاجران چندین ماه معطل دریافت مجوزات لازم از دستگاه مربوطه باشند.

وی گفت: از دستگاه‌های صادر کنندگان مجوز کالاهایی که در گمرکات کشور هستند درخواست دارم به قانون تمکین کنند؛ دستگاه‌های صادر کنندگان مجوز کالاهایی طبق مصوبه هیئت مقررات زدایی، هفت روز فرصت دارند تا اعلام نتیجه کنند که پس از اعلام‌نتیجه آنها گمرک کمتر از ۴۸ ساعت رویه‌های خودش را انجام می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172616

مهمترین اخبار ایران و جهان: