نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 23:42

مسابقات ورزشی فرهنگیان استان اردبیل آغاز شد

اردبیل- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در آستانه هفته معلم مسابقات ورزشی فرهنگیان استان اردبیل با شرکت ۵۰۰ نفر از ورزشکاران فرهنگی استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر دهقانی نیا شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح مسابقات ورزشی فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: ورزش نه تنها سرچشمه نشاط و شادمانی است بلکه می‌تواند در دنیا به عنوان یک دیپلماسی بزرگ بین کشورها نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فرهنگ هر کشوری را به دیگر نقاط جهان اشاعه دهیم ورزش بهترین وسیله است، خاطرنشان کرد: اخلاق را قانون باطنی ورزش است و

محور اصلی مسابقات ورزشی نیز باید بر مدار اخلاق تعریف شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل روند مسابقات ورزشی فرهنگیان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

دهقانی نیا بیان کرد: در مرحله منطقه‌ای که به صورت جوار اجرا شد یک هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار فرهنگی شرکت کردند که از این میان ۵۰۰ نفر خواهر و برادر به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: این تعداد از همکاران در عرض سه روز در پنج رشته ورزشی بسکتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و بدمینتون با هم رقابت خواهند کرد.

دهقانی نیا به مسابقات کشوری سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تیم تنیس روی میز استان مقام اول و فوتسال شهرستان پارس آباد نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173016

مهمترین اخبار ایران و جهان: