نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 09:41

کابینه نتانیاهو ناکارآمدترین دولت است

رهبر مخالفان در رژیم‌صهیونیستی با انتقاد شدید از نخست‌وزیر این رژیم تاکید کرد که وی شکست‌خورده‌ترین و ناکارآمدترین کابینه را در اسرائیل رهبری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان در رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم کنترل خود را در برابر اسرائیلی‌ها از دست داده است.

وی افزود: بعد از مشکلاتی که کابینه تندرو نتانیاهو آنها را به‌وجود آورده است، زمان آن رسیده که وی و وزرای کابینه‌اش دست از ناله کردن بردارند و مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.

لاپید اضافه کرد: نتانیاهو یکی شکست‌خورده‌ترین و تندروترین کابینه های اسرائیل را رهبری می‌کند. درحالیکه دشمنان ما درحال تداوم اقداماتشان علیه ما هستند، نخست‌وزیر کنترل خود را از دست داده است.

وی تاکید کرد: به‌جای برگزاری کنفرانس‌های خبری و انداختن مسئولیت برگردن دیگران، نتانیاهو و دولتش باید مسئولیت کارهای خود را برعهده بگیرند.

این سخنان لاپید در واکنش به سخنان اخیر بنیامین نتانیاهو در تل آویو مطرح شد. شب گذشته نیز «آویگدور لیبرمن»، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» با انتقاد از نتانیاهو گفت: «سخنان امشب نتانیاهو ثابت کرد که او صلاحیت بودن در این سمت (نخست وزیری) را ندارد».

همچنین «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی گفت: «سخنانی شرم‌آور و بیهوده بود». در شرایطی که این روزها مخالفت‌ها با طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی در تل‌آویو و دیگر شهرهای اشغالی بسیار زیاد است، نتانیاهو در سخنان خود همچنان بر اجرای این طرح تاکید کرده بود.

در حالی که اراضی اشغالی فلسطین هفته‌هاست که با اعتراضات داخلی گسترده و بحران بی اعتمادی عمومی به دلیل اصرار نتانیاهو بر طرح تغییر قوانین قضائی روبروست، نتانیاهو گفته بود: «باید به توافقی ملی در رابطه با اصلاحات قضائی دست یابیم.»

نتانیاهو شامگاه گذشته در سخنانی به وضعیت بحرانی این رژیم پرداخت و درباره شرایط فعلی رژیم‌صهیونیستی گفت: «اسرائیل هدف قرار گرفته و در معرض حمله تروریستی قرار دارد».

نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: «اجازه ایجاد زیرساخت‌های حماس در جنوب لبنان را نخواهیم داد».

نتانیاهو با عقب نشینی از مواضع خود در برابر فلسطینی‌ها گفت: «به دنبال جنگی گسترده نیستیم و به هر شیوه‌ای در تلاش برای ممانعت از وقوع آن هستیم اما در صورت وقوع چنین جنگی، همه قدرت خود را به کار خواهیم گرفت».

بنیامین نتانیاهو در ادامه با تاکید بر اینکه گالانت، وزیر جنگ به رغم اختلافات در سمت خود باقی خواهد ماند، همچنین گفت: «به اختیارات واضحی برای انجام اصلاحات قضائی دست یافتیم».

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140560

مهمترین اخبار ایران و جهان: