نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:39

فرهنگ و هنر زیر بنای توسعه هر منطقه ای است

بیجار - فرماندار بیجار گفت: نقش آفرینی هنرمندان متعهد انقلابی می تواند در شکوفایی این شهرستان بسیار مؤثر باشد چرا که فرهنگ و هنر زیر بنای توسعه هر منطقه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا قاسمی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پوستر هنر انقلاب اسلامی و در جمع هنرمندان بیجاری با تبریک هفته هنر انقلاب و قبولی طاعت و عبادت حضار در جلسه اظهار داشت: هنرمندان متعهد همیشه دغدغه مردم و اجتماع را دارند و همین طرز تفکر نقش مهمی در تولید آثار فاخر دارد.

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی، متعهد بودن به اخلاق، ایثار و عدالت است و هنرمند انقلابی برای اصلاح جامعه گام برمی دارد.

فرماندار بیجار در خصوص جایگاه هنر انقلاب در کشور و بین هنرمندان بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان متعهد و متخصص مانند شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات گذاشتند و سبک جدیدی از هنر به جا گذاشتند که در بین هنرمندان نقش خاصی دارد.

قاسمی با تأکید بر اینکه شهرستان بیجار مهد علم و فرهنگ در استان کردستان است و از پشتوانه‌های فرهنگی و هنری بسیار ارزشمندی برخوردار است، گفت: هنرمندان یکی از سرمایه‌های این شهرستان هستند که هر کدام از آنها با داشتن ایده‌ها و فکرهای بالفعل نقش مؤثری در پیشرفت شهرستان دارند.

وی عنوان کرد: فرهنگ زیر بنای توسعه هر منطقه است و شهرستان بیجار با قدمت هفت هزار ساله و داشتن هنرمندان نام آشنا در تمامی حوزه‌ها نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی این شهرستان دارند.

فرماندار بیجار اضافه کرد: در برنامه ریزی و برنامه‌های اجرایی شهرستان از ایده تمامی هنرمندان کمک خواهم گرفت تا بتوانیم شاهد رفع معضلات این شهرستان باشیم.

سید عبدالرضا خضری مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار نیز در این مراسم با تبریک روز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته موفق به برگزاری ۱۲ برنامه ساز و سخن با حضور اساتید فن و هنرمندان در موضوعات مختلف سال شدیم.

وی افزود: برگزاری پنج کارگاه هنری، نقاشی، عکاسی و تولید مستند، دو جلسه نقد و اکران فیلم، اجرای ۴۱ نمایشگاه در زمینه نگارگری و نقاشی و خوشنویسی پوستر و کاریکاتور و مسجم سازی هنرهای دستی، اجرای ۴۶ برنامه ساز و سخن هر ماه، اجرای ۱۳ شب شعر (آئینی و کردی)،اجرای ۱۰ برنامه مشاعره، اجرای ۱۰ نسشت تخصصی کتابخوانی و ۹ جلسه عصرانه شعر کردی از مهمترین برنامه‌های این حوزه در سال گذشته است.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار ادامه داد: جمع آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، مشارکت در بازسازی واقعه تاریخی غدیر،،رونمایی از کتاب چند هنرمند بیجاری، اجرای هشت شب خاطره از دیگر برنامه‌های این حوزه در سال گذشته است.

وی به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در بیجار اشاره کرد و بیان داشت: دیدار با خانواده شهید جعفر نظامپور، رونمایی از کتاب شهید دریادار بایندر به نویسندگی محمد مریوانی، افتتاح نمایشگاه معرق عباس آریان فر، اکران فیلم غریب ویژه هنرمندان، اکران مستند کوتاه «پاشا اغلو محمد» و تجلیل از عوامل تهیه این فیلم کوتاه مجتبی فیضی زاده و سیدرضا سیدفاتحی، برگزاری محفل ساز و سخن با موضوع هنر انقلابی برنامه‌های هفته جاری در شهرستان بیجار است.

در ادامه هر کدام از هنرمندان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص مشکلات شهرستان پرداختند و سپس از پوستر هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140860

مهمترین اخبار ایران و جهان: