نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 08:34

دیدار هیات عالی رتبه سنگاپوری با همتایان استرالیایی در کانبرا

مقام‌های ارشد دولت استرالیا در تلاش برای گسترش روابط تجاری و نظامی خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه روز دوشنبه (امروز) با هیاتی از مقام‌های دولت سنگاپور دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیاتی از وزیران دولت استرالیا روز دوشنبه در شهر کانبرا در نشستی دوجانبه با همتایان خود از دولت سنگاپور دیدار می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ریچارد مارلز»، وزیر دفاع و معاون نخست وزیر استرالیا، «پنی وونگ»، وزیر امور خارجه استرالیا و «دون فارل»، وزیر تجارت و گردشگری دولت این کشور قرار است با همتایان سنگاپوری خود در روز دوشنبه به مناسبت بیستمین سالگرد انعقاد یک توافق تجارت بین دو کشور دیدار کنند.

هیات استرالیایی در یک بیانیه گفت، این دیدار در چارچوب نشست های کمیته‌ای دو سال یک بار با هدف بحث درباره همکاری در حوزه نظامی و امنیتی، استراتژیک، تجاری، سرمایه‌گذاری و منافع، انتقال انرژی و امنیت غذایی برگزار می‌شود.

دولت ائتلافی قبلی در استرالیا در سال 2021 پیمانی نظامی را با آمریکا و انگلیس با هدف تامین زیردریایی های با نیروی پیشران هسته ای از این دو کشور امضا کرد و متعاقب آن چین، مالزی و اندونزی نسبت به آن اظهار نگرانی کردند.

با این حال «لی هسین لونگ»، نخست وزیر سنگاپور گفت از اطمینان بخشی استرالیا نسبت به تقویت ثبات و امنیت در حوزه آسیا و اقیانوسیه به موجب این توافق مشهور به توافق «آکوس» استقبال می‌کند.

یک سند بررسی و بازبینی که چند روز قبل از حالت طبقه بندی شده خارج شد دولت استرالیا را وادار کرد تصمیم به آنچه که «تغییر شکل» نیروهای مسلح با هدف تدارک برای هر گونه درگیری در سه دهه آینده خواند، بگیرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179360

مهمترین اخبار ایران و جهان: