نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 16:01

کشف کارگاه صنعتی دوره تیموریان در کاوش باستان‌شناسی استرآباد

گرگان- سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از کشف کارگاه صنعتی کوره و اقلام مربوط به دوره تیموریان در فصل دوم باستان‌شناسی شهر تاریخی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حسینقلی‌زاده بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات کاوش که در زمین شخصی یکی از شهروندان متقاضی دریافت پروانه برای ساخت آپارتمان انجام شد، فضای کارگاه صنعتی کوره و عناصر مرتبط با آن‌که نشان دهنده وجود کارگاه‌های مختلف صنعتی در حاشیه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بوده، به دست آمد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در این کاوش آثار متعددی از دوره‌های گوناگون تاریخی از جمله قاجاریه، صفویه و تیموریان به دست آمد.

وی بیان کرد: اشیا تاریخی کشف‌شده در این زمین شامل سفالینه‌ها، قطعات فلزی، شیشه، دو عدد سکه مسی، پی‌سوز سفالی، زیور آلات فلزی و بقایای جانوری بود.

حسینقلی‌زاده تاکید کرد: با توجه به وسعت بیش از ۱۶۰ هکتاری شهر تاریخی استرآباد و برای تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و تاریخی آن، این کاوش‌ها تداوم خواهد داشت تا از این طریق ضمن تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و تاریخی بتوانیم این محدوده باارزش تاریخی را به جوامع علمی معرفی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183416

مهمترین اخبار ایران و جهان: