نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 09:37

۲۰ کیلومتر از راه روستایی شهرستان کوثر روکش آسفالت شد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شویر، الو و محور کورائیم در شهرستان کوثر روکش آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر بابائیان در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته عملیات حمل، پخش، تسطیح و تراشه آسفالت در جاده روستایی ام آباد، امیرآباد، بنه خلخال رستم‌آباد و فیروزآباد به طول ۶ کیلومتر توسط راهداران انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت با استفاده از هزار و۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر لکه‌گیری شده، افزود: در سال گذشته ۲۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان توسط راهداران خط‌کشی شده که از این میزان ۱۰۱ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر با اشاره به تیغ‌زنی، تسطیح و رگلاژ ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی این شهرستان در سال گذشته، تصریح کرد: ۲هزار و۷۸۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه نیز در محورهای مواصلاتی پاک‌سازی‌شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانسته و تأکید کرد: با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۴۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ساخت‌وساز غیرمجاز، ابلاغ و ۳۶ عدد از تابلوهای غیرمجاز از سطح جاده‌های این شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

بابائیان، نگهداری از سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه تونل توسط راهداران را یادآور و تشریح کرد: در محور اردبیل – سرچم (داخل تونل‌های دوازده‌گانه) به تعداد هزار و ۶۴۵ عدد بازتاب چشم‌گربه‌ای نصب‌شده است.

وی اعلام کرد: در سال گذشته، تعمیر، نگهداری و توسعه ۳۲ عدد از چراغ‌های چشمک‌زن و پلیسی، انجام ۱۲۰هزار مترمکعب عملیات ریزش برداری و سبک‌سازی ترانشه، پاک‌سازی ۳۲۰مترمکعب از شانه و حریم محورهای مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تعمیر، بازسازی و نصب هزار و۸۰۰ عدد تابلو و علائم، شستشوی۱۶ هزار عدد از علائم راهداری درراه‌های مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و۲۰۰ شاخه از گارد ریل و تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبروها به تعداد ۴۵دهانه به حجم ۴۸۰مترمکعب انجام‌شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر عنوان کرد: در مدت یادشده هزار و۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها در شهرستان کوثر تسطیح، پاک‌سازی و آزادسازی شده است.

گفتنی است راهداری شهرستان کوثر، مسئولیت نگهداری از ۵۲۰کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد که از این مقدار، ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152560

مهمترین اخبار ایران و جهان: