نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 15:04

ایجاد درآمد پایدار و شفافیت مالی اولویت شهرداری ها قرار گیرد

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها ضمن رعایت اصل انظباط مالی و شفافیت یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح یکشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ضمن رعایت بر اصل انضباط مالی و شفافیت در سازمان همیاری شهرداری‌های استان یک ضرورت است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انضباط مالی، شفافیت، ارائه طرح و برنامه در چارچوب‌های سازمانی و در راستای کمک به ارتقا شرایط موجود و نیز صرفه جویی در هزینه‌ها در اولویت برنامه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان قرار گیرد.

قناعت با تأکید بر اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها، یک نهاد اقتصادی متعلق به شهرداری‌ها است، تصریح کرد: شرط موفقیت یک بنگاه اقتصادی در تحقق برنامه‌ها، مدیریت مدبرانه است.

وی سازمان همیاری را پشتیبان و حامی شهرداری‌ها خواند و ادامه داد: شهرداری‌ها جز معدود سازمان‌هایی هستند که اقدامات و برنامه‌هایشان در معرض دید و قضاوت عموم مردم قرار دارد و عملکردشان می‌تواند در رضایتمندی شهروندان تأثیر بگذارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به بضاعت اندک و توان مالی ناکافی شهرداری‌های خراسان جنوبی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار سازمان همیاری شهرداری‌ها می‌تواند با کمک به افزایش توان مالی شهرداری‌ها، در کیفیت بخشی خدمات آنها کمک کند.

قناعت اظهار کرد: شهرداری‌ها باید از ظرفیت‌های اقتصادی و فنی مهندسی سازمان همیاری، حداکثر استفاده را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سرمایه گذاری سازمان همیاری بر روی ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، معدنی و مرز می‌تواند به کیفی بخشی کند خدمات این سازمان، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی، کمک به توان مالی شهرداری‌ها، توسعه خدمات شهری و در نتیجه پیشرفت استان کمک کند.

قناعت سرمایه گذاری‌های سازمان همیاری در حوزه مرز ماهیرود را قابل توجه دانست و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها در مرز ماهیرود، سطح خدمات دهی به تجار و بازرگانان را ارتقا بخشیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153316

مهمترین اخبار ایران و جهان: