نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:12

طرح اولین شهر دیجیتال خراسان جنوبی آماده شد/ وسعت زیاد نهبندان و نبود زیرساخت‌های ارتباطات

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شهر دیجیتالی نهبندان به عنوان نخستین شهر دیجیتال خراسان جنوبی آماده است که امیدواریم با همراهی وزارت ارتباطات به زودی شاهد اجرای این طرح در این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی جمعه شب به رسانه‌های گروهی در رابطه با شهر دیجیتالی نهبندان اظهارداشت: طرح شهر دیجیتالی در نهبندان آماده است و اقدامات ارزنده ای در این زمینه در این شهرستان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان نهبندان نخستین شهر دیجیتالی خراسان جنوبی خواهد بود که این امر مستلزم توجه ویژه معاون وزیر ارتباطات به این مسئله است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه دو مسئله مهم در این شهرستان بوده که مورد نیاز و درخواست ویژه مردم این منطقه است.

نخعی به برخی از نقاط کور این شهرستان از نظر مباحث ارتباطات همچون آنتن دهی تلفن همراه اشاره کرد و افزود: وسعت زیاد شهرستان نهبندان سبب شده تا مردم ساکن در این نقاط کور برای ارتباط گیری کیلومترهای راه را طی کنند بنابراین باید این شهرستان در این حوزه به طور ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه موضوع ارتباطات در مناطق حیدرآباد و دهسلم نهبندان با توجه به اینکه منطقه معدنی و گردشگری بوده بسیار دارای اهمیت است، یادآور شد: با وجود مناطق بکر گردشگری در نهبندان ایجاد زیرساخت ارتباطی مهم ترین نیاز بوده که باید مرتفع شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خواستار اضافه شدن استان خراسان جنوبی در ابلاغ اخیر در خصوص فیبر نوری شد و گفت: امیدواریم اجرای ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری برای این استان ابلاغ شود.

نخعی در مورد اختلالات رادیویی و بحث اینترنت در نهبندان افزود: این مسئله جزو گلایه های مردمی بوده که امیداست با ایجاد زیرساخت فیبرنوری این مشکلات رفع گردد.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای شهرستان نهبندان شرایط ویژه ای برای ایجاد زیرساخت فیبر نوری دارند، خاطرنشان کرد: با توجه سفر مشاور وزیر ارتباطات به نهبندان و بازدید از این روستاها، امید است در کمترین زمان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191616

مهمترین اخبار ایران و جهان: