نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 19:11

بار احیا و تقویت هویت دینی بر دوش معلمین است

رشت - امام جمعه رشت با بیان اینکه بار احیا و تقویت هویت دینی بر دوش معلمین و فرهنگیان است، گفت: معلمین توانستند احیاگر هویت دینی، منطقه‌ای، بومی و ایرانی در بین دانش آموزان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر شنبه در آئین بزرگداشت مقام معلم در مرکز آموزشی و رفاهی دهکده ساحلی بندرانزلی، اظهار کرد: معلمین به تعبیر مقام معظم رهبری، مجاهدان صبور، سخت کوش و متعهد در شهر و روستا هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه معلمین آینده ساز هستند، افزود: کلاس درس یکی از مهم‌ترین فضاهای نقش آفرین در افق آیندهِ انسان اندیشه‌ورز است که توسط معلمین اداره و هدایت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خانه و مدرسه مورد توجه اندیشه ورزان قرار گیرد، گفت: تقویت زیرساخت‌های ایمانی و تقوایی در جامعه ابتدا در محیط خانوادگی و آموزشی معنا پیدا می‌کند.

فلاحتی با اشاره به اینکه خانه و مدرسه از دانشگاه هم جایگاه برتری دارد، اضافه کرد: این برتری به دلیل تربیت نسل نوجوان و جوان در این ۲ عرصه است، مدرسه مربی دین و دانش و خانه زادگاه تربیت و پرورش است.

وی با بیان اینکه معلمان نقش فزاینده ای در ارتقای جایگاه ایمانی، باورمندی و اعتقادی در جامعه دارند، افزود: مؤلفه‌های دین، عقیده و خانواده با تلاش معلمین در جمهوری اسلامی نهادینه شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بار احیا و تقویت هویت دینی بر دوش معلمین و فرهنگیان است، گفت: معلمین توانستند احیاگر هویت دینی، منطقه‌ای و بومی و ایرانی در بین دانش آموزان باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192560

مهمترین اخبار ایران و جهان: