نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 19:52

اختصاص زمین ۸۰ هکتاری برای توسعه صنایع دستی و گردشگری در قرچک

قرچک- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از اختصاص زمین ۸۰ هکتاری برای توسعه صنایع دستی در قرچک خبر داد و گفت: ایجاد شهرک صنایع دستی سبب رونق گردشگری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از پل تاریخی باقرآباد، محل شهادت کفن‌پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ که با همراهی با علیرضا فاتحی نژاد فرماندار قرچک و دیگر مسئولان شهرستانی انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پل باقرآباد به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی و فرهنگی کشور است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ضرغامی با اشاره به اهمیت پل تاریخی ۱۵ خرداد باقرآباد گفت: این پل در رویداد مهم مردم مجاهد و آزادیخواه این منطقه که کفن پوش به تهران برای دفاع از امام راحل حرکت کرده بودند نقش مهمی دارد از این رو توجه به این بخش اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اهمیت قرچک از نظر تاریخی عنوان داشت: این منطقه با بهره مندی از آثار مهمی از جمله تپه هفت هزار ساله و پل باقرآباد، اهمیت ویژه ای در حوزه تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیز قرچک حرف‌هایی برای گفتن دارد اظهار داشت: با اقدامات انجام شده از سوی مسئولان استانی، فرمانداری و شهرداری قرچک می‌توان افق روشنی را در این حوزه برای قرچک متصور بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با همکاری مسئولان استانی و شهرستان قرچک زمینی ۸۰ هکتاری برای توسعه صنایع دستی در نظر گرفته شده که پس از بازدید از این موقعیت، مجوزهای لازم برای انجام مأموریت‌های صنایع دستی صادر می‌شود تا در چارچوب و شاخص‌های مطرح شده با راه اندازی شهرک صنایع دستی، شاهد رونق حوزه صنایع دستی و گردشگری باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485316

مهمترین اخبار ایران و جهان: