نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 07:57

پیش‌بینی بارش‌های پاییزی در حد نرمال در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های پاییزی در حد نرمال در سطح مازندران،گفت: در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد بارش‌های پاییزی نرمال و متمایل به بیش از نرمال خواهد بود.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به اینکه مشکلات در بحث بارش‌ها مربوط به تغییرات اقلیمی است، اظهار کرد: در این زمینه باید با اقلیم سازگار باشیم.

وی با نگرانی از کشت دوم برنج در مازندران، افزود: این موضوع به منابع آبی استان آسیب وارد کرد تا حدی که شوری آب به چند کیلومتری ساحل رسید که نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه آب‌های سرگردان باید در آب‌بندان‌ها ذخیره شود، خاطرنشان کرد: همچنین با انجام اقدامات لازم عمق آب‌بندان‌ها هم افزایش یابد که می‌تواند موجب ذخیره حجم بیشتر آب باشد نه اینکه به جای این اقدامات به فکر احداث سد در مناطق بالادست استان باشیم.

رضوی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های پاییزی در حد نرمال در سطح مازندران، یادآور شد: در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد بارش‌های پاییزی نرمال و متمایل به بیش از نرمال خواهد بود.

وی در بحث آلودگی‌ هوای مازندران، گفت: قبلا هم وزش بادهای شرقی را در استان داشتیم اما نگرانی ما این است فراوانی بادهای شرقی بیشتر شد که در اواخر پاییز شاهد آن هستیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529860

مهمترین اخبار ایران و جهان: