نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:58

مراسم دلدادگان اربعین در نقاط مختلف گلستان برگزار شد

گرگان- مراسم دلدادگان حسینی فرصتی شد تا آحاد مردم شهر های استان گلستان عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم راهپیمایی متمرکز اربعین حسینی در تمامی شهرهای گلستان برگزار شد.

امسال در مراسم دلدادگان حسینی همچون سال‌های گذشته مردم با پای پیاده مسیرهای مختلفی را طی کردند تا عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دهند.

برنامه دلدادگان اربعین حسینی در گرگان در دو بخش صبح و عصر برگزار می‌شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در ایام محرم و صفر امسال برنامه‌های متعدد و مختلفی توسط هیئت‌های مذهبی در سطح استان برگزار شد.

عباس علیخانی با اشاره به اینکه موکب‌های متعددی در مسیر زائران اربعین حسینی برای خدمت رسانی برپا شده، افزود: برنامه دلدادگان اربعین حسینی در دو بخش صبح و عصر برگزار می‌شود.

مراسم دلدادگان اربعین در نقاط مختلف گلستان برگزار شد

فعالیت ۱۱۰ موکب در گرگان

مهدی پارسا مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم جاماندگان اربعین حسینی هرساله با استقبال پر شور مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال مراسم اربعین حسینی در گرگان مردم به سمت امامزاده عبدالله گرگان حرکت می‌کنند.

مدیر اجرایی موکب دلدادگان اربعین حسینی گرگان گفت: امسال ۱۱۰ موکب به جاماندگان اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند که تمامی این موکب‌ها با هزینه مردمی برپا شده است.

وی یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده هر شب بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از شهروندان گرگانی از موکب جاماندگان اربعین که طی یک هفته گذشته در در این شهرستان برپا شده بود بازدید می‌کردند.

مردم گلستان در مراسم دلدادگان حسینی ۱۵۰ کیلومتر را طی خواهند کرد

مراسم دلدادگان اربعین در نقاط مختلف گلستان برگزار شد

حجت السلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال همایش جاماندگان اربعین حسینی در ۲۱ نقطه از استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده امروز ۴۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

گرزین با بیان اینکه کل مسیرهایی که در گلستان قرار است مردم طی بکنند ۱۵۰ کیلومتر است، اظهار کرد: مردم در برخی از نقاط دو یا سه کیلومتر را طی خواهند کرد که بیشترین مسافت مربوط به شهرستان گالیکش و مینودشت است و به سمت حرم یحی بن زید گنبد حرکت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488060

مهمترین اخبار ایران و جهان: