نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 08:24

حوادث بخش فاضلاب در بهارستان اصفهان کاهش یافت

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: با اجرای سیستم تله متری در تاسیسات فاضلاب بهارستان، حوادث این بخش حدود 50 درصد کاهش یافت.

حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با به کارگیری سیستم تله متری در تأسیسات فاضلاب، با رصد لحظه به لحظه میزان دبی ورودی فاضلاب و خروجی پساب از تصفیه‌خانه، حوادث بخش فاضلاب به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی در خصوص مزیت‌های استفاده از سیستم تله متری در تاسیسات فاضلاب بیان کرد: با اجرای این سیستم و رصد لحظه به لحظه میزان ورودی فاضلاب به تصفیه خانه، در هنگام بارندگی تدابیر لازم برای مدیریت تصفیه‌خانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

اکبریان افزود: به دنبال استفاده از این سیستم، حوادث فاضلاب بهارستان به حدود ۴ مورد در ماه کاهش پیدا کرده است و عمده این حوادث نیز به دلیل کاشت درخت اکالیپتوس در بهارستان است که برای زیباسازی شهر کاشته شده است و ریشه‌های آن رشد سریعی دارد که  به تاسیسات فاضلاب آسیب جدی وارد می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به واگذاری ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب به متقاضیان در بهارستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاسیسات فاضلاب در بهارستان شامل ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ۱۰ کیلومتر خطوط اصلی انتقال، یک فقره تصفیه‌خانه و ۶ هزار و۸۰۰ منهول است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484116

مهمترین اخبار ایران و جهان: