نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:57

دستبند پلیس بر دستان مرد مامورنما

فرمانده انتظامی مشهد گفت: با هوشیاری و سرعت عمل ماموران کلانتری شیرازی مرد مامورنما شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ احمد نگهبان اظهار کرد: با کسب خبری مبنی بر اخاذی فردی مامورنما از متصدی یک واحد صنفی، بلافاصله ماموران کلانتری شیرازی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: با حضور به موقع ماموران انتظامی متهم که با مشاهده خودرو پلیس قصد مخفی کردن خود را داشت قبل از فرار از محل دستگیر شد.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: پس از انتقال مظنون به مقر انتظامی و استعلام به عمل آمده مشخص شد این فرد مامورنما بوده که در بازجوئی های به عمل آمده به ۵ فقره اخاذی از شهروندان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

فرمانده انتظامی مشهد، عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ و از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483316

مهمترین اخبار ایران و جهان: