نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 05:21

ثبت‌نام حدود ۹۲ هزار مازندرانی در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: تعداد ثبت‌نام زائران مازندرانی در سامانه سماح برای اربعین به ۹۱ هزار و ۸۹۷ نفر رسید.

عباس اسماعیلی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام عتبات عالیات در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: تعداد ثبت‌نامی‌ها در سامانه سماح برای اربعین به ۹۱ هزار و ۸۹۷ نفر رسید.

وی افزود: از بین ثبت‌نام شدگان، ثبت‌نام ۸۵ هزار و ۷۴۴ نفر قطعی شده است.

مدیر حج و زیارت مازندران به فعال بودن ۳۵ موکب مازندرانی در اربعین اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو موکب در مرز مهران، سه موکب در نجف، یک موکب سامرا، ۱۳ کربلا و ۱۶ موکب بین کربلا تا نجف در عمودهای مختلف به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اعلام اینکه حدود ۴۴ پرواز رفت و برگشت برای زائران اربعین درنظر گرفته شده است، بیان کرد: همچنین در بحث حمل و نقل زمینی هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیر حج و زیارت مازندران تصریح کرد: از بین ثبت‌نامی‌ها ۷۸هزار و ۶۷۵ نفر مرز مهران، بیش از ۵هزار مرز خسروی، بیش از ۳هزار و ۵۰۰مرز هوایی، بیش از ۴۲هزار نفر وسیله نقلیه عمومی اتوبوس، ۲۷هزار وسیله نقلیه شخصی، یک‌هزار و ۱۰۰ نفر قطار را برای سفر انتخاب کرد.

اسماعیلی یادآور شد: از ۲۷ مرداد تا ۱۰ شهریور ماه در مسیر رفت و از ۱۱ تا ۱۷ شهریور در مسیر برگشت ایام پرتردد برای تشرف به اربعین حسینی است.

وی گفت: موضوع مهم و قابل توجه خادمان موکب اینکه مدت موکب‌ها عصر روز اربعین به اتمام می‌رسد و خادمان موکب باید برنامه‌ریزی لازم را برای برگشت مدنظر داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484016

مهمترین اخبار ایران و جهان: