نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 00:13

۲۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی دشتی هزینه شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و بهداشت درمان شهرستان دشتی گفت: در ۲ سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دشتی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز احمدی یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران در قالب یکشنبه‌های پاسخگویی با تقدیر از اقدامات خبرنگاران شهرستان در انعکاس اقدامات بهداشت و درمان اظهار داشت: انتظار داریم مردم جهت جلوگیری از بیماری‌های احتمالی سبک زندگی خود را اصلاح کنند.

رئیس شبکه بهداشت و بهداشت درمان شهرستان دشتی افزود: در زمان کرونا شاهد همراهی خوب خبرنگاران بودیم و کمترین مشکلات در این زمینه داشتیم. وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۳ واحد بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۴۴ واحد معادل ۸۳ درصد این واحدها خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

احمدی بیان کرد: در دو سال اخیر افتخارات زیادی در سطح استان کسب کردیم و از این حیث جزو شبکه‌های برتر در سطح استان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع به زیر ساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان اضافه شد.

احمدی یادآور شد: در این مدت ۱۲ پروژه بهداشتی با اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومان اجرا شده که از این تعداد هفت پروژه خیر ساز است.

احمدی با بیان اینکه ۱۲۰ کادر بهداشت و درمان تبدیل وضعیت شدند خاطر نشان کرد: داروخانه کاکی بعد از سالیان سال شبانه روزی شد و کلیه مراکز جامع سلامت شهرستان دارای پزشک عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه جذب پزشکان متخصص ادامه دارد تصریح کرد: در یک سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات دندان پزشکی خریداری شد.

احمدی یادآور شد: در دو سال اخیر پنج هزار بیمار فشار خون و ۲ هزار و ۵۰۰ دیابتی شناسایی شده است.

وی گفت: همچنین ۶۰ میلیون تومان مکمل غذایی بین دانش آموزان توزیع شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472260

مهمترین اخبار ایران و جهان: