نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 01:43

جابه‌جایی ۶۴۰۰ هزار زائر اربعین از لرستان به مرز مهران

خرم‌آباد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از ۲۷ مرداد تا چهارم شهریورماه، شش هزار و ۴۷۸ زائر عتبات‌عالیات با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مرز مهران جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان، فعالان و صنوف حمل‌ونقل عمومی مسافر استان، از ۲۷ مرداد تا چهارم شهریورماه، شش هزار و ۴۷۸ زائر عتبات‌عالیات با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مرز مهران جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب ۳۱۷ سفر با اتوبوس و مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند، افزود: تعداد دو هزار و ۵۳۵ نفر از زائران با ۷۳ دستگاه اتوبوس، سه هزار و ۹۰۷ نفر نیز با ۲۳۵ دستگاه مینی‌بوس و ۳۶ زائر با ۹ دستگاه سواری کرایه به مرز مهران منتقل شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: در تعداد سفرهای امسال با ۳۱۷ سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۳۲، ۳۷ درصد افزایش و تعداد جابه‌جایی زائرین امسال با شش هزار و ۴۷۸ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پنج هزار و ۱۷۹ نفر، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

شیروانی، تصریح کرد: در حال حاضر گشت‌های راه‌وترابری به تعداد ۳۵ تیم به‌صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مسافربری و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و همچنین در طول محورهای مواصلاتی استان با همکاری پلیس‌راه حضور داشته و بر روند تردد، ایمنی محورها و نحوه خدمت‌رسانی به زائران نظارت دارند.

بنابراین گزارش، طرح اربعین حسینی امسال از ۲۷ مرداد آغاز و تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472316

مهمترین اخبار ایران و جهان: