نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 14:08

فعالیت گروه‌های پایش حیات وحش ایلام در ۱۴ زیستگاه آبی پرندگان

معاون دامپزشکی ایلام گفت: گروه‌های مشترک پایش و رصد حیات وحش برای سلامت پرندگان در ۱۴ زیستگاه آبی در استان فعال هستند.

الهام جم زاده معاون دامپزشکی استان ایلام، ظهر شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، در زمینه پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به شروع هوای سرد و فصل مهاجرت پرندگان و به منظور پیشگیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایلام، ستاد هماهنگی بین اداره کل دامپزشکی استان و محیط زیست استان برگزار شده است.

وی افزود: گروه‌های مشترک پایش و رصد حیات وحش توسط کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی برای سلامت پرندگان در ۱۴ زیستگاه آبی در استان فعال هستند که در صورت بروز موارد مشکوک، بلافاصله اقدام به نمونه‌گیری و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی می شود.

معاون دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ شده که مراقبت‌های لازم را مدنظر قرار دهند چرا که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم‌ترین بیماری‌های خطرناک و مشترک ویروسی است.

جم زاده یادآور شد: در پرندگان این ویروس با واگیری و تلفات بسیار بالایی همراه بوده و موجب خسارات هنگفت در صنعت طیور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی ۱۵ سال گذشته هیچ موردی از بروز بیماری مذکور در طیور بومی، صنعتی و وحشی استان گزارش نشده است‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491260

مهمترین اخبار ایران و جهان: