نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:37

آمادگی پذیرش هیئت‌های اقتصادی الجزایر را داریم

اصفهان – استاندار اصفهان گفت: آمادگی پذیرش هیئت‌های اقتصادی الجزایر را در ایران و اصفهان داریم تا زمینه‌های مناسبی برای توسعه روابط فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی در دیدار با ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس شورای ملی الجزایر که در رأس هیئتی به اصفهان سفر کرده است، اظهار داشت: در ملاقات‌هایی که رئیس مجلس شورای ملی الجزایر در روزهای گذشته با رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و مجلس شورای اسلامی داشت مباحث خوبی برای توسعه روابط میان ۲ کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه ما نیز در استان اصفهان این موقعیت را داشتیم تا ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان اصفهان را به این هیئت خارجی معرفی کنیم، ابراز داشت: در مجموع چنین بازدیدهایی می‌تواند بر توسعه روابط بین‌المللی میان کشور ما و کشور دوست و برادر الجزایر منجر شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حضور این هیئت خارجی مقدمه‌ای برای امتداد روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی است، اضافه کرد: تاریخ مبارزات و مقاومت‌های مردم الجزایر در مقابل استعمار فرانسه همیشه الهام بخش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشینه تاریخی ۲ کشور و همکاری‌هایی که پس از انقلاب اسلامی میان ۲ ملت به وجود آمده زمینه‌های توسعه روابط فراهم شده است، ادامه داد: سفر مقامات ۲ کشور می‌تواند زمینه اقدامات بعدی را فراهم کند، الجزایر در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری سوابق بسیار خوبی دارد و این تجربیات می‌تواند برای ما الهام بخش باشد.

استاندار اصفهان گفت: آمادگی پذیرش هیئت‌های اقتصادی الجزایر را در ایران و اصفهان داریم تا زمینه‌های مناسبی برای توسعه روابط فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464960

مهمترین اخبار ایران و جهان: