نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:02

فراخوان جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست منتشر شد

شهرکرد_رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست منتشر و در اختیار هنرمندان سراسر کشور قرار داده شد.

احسان قائدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پوستر فراخوان جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شهرکرد رونمایی شده بود، اکنون به صورت گسترده در اختیار هنرمندان در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: این رویداد در دو بخش عکس و پوستر برگزار می‌شود که در بخش عکس، دو بخش عکس مردمی با موبایل و بخش عکس حرفه‌ای با دوربین برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره محورهای موضوعی این جشنواره ملی ادامه داد: دانش سنتی در حفظ محیط زیست انسانی و کسب و کارهای سنتی، دانش سنتی در فرایند شناخت و حفاظت از تنوع زیستی، گونه‌های گیاهی و جانوری، دانش سنتی در ابعاد مختلف زندگی انسان از دیروز تا امروز، دانش سنتی در حفظ و بهره‌برداری پایدار از ذخایر، منابع و گنجینه‌های زیست محیطی، دانش سنتی محیط زیست در فرهنگ عامه، باورها و اعتقادات دینی، نقش انسان در حفظ پوشش گیاهی و درختان جنگلی چون بلوط و زیست وابسته به آن‌ها، نقش انسان در حفظ حیات جانوری و مهربانی با حیات وحش از محورهای موضوعی این جشنواره هستند.

قائدی عنوان کرد: آثار برتر در بخش عکس و پوستر در نمایشگاهی همزمان با رویداد ملی دانش سنتی محیط زیست که مهر ماه ۱۴۰۲ در شهرکرد برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عرفان سامان‌فر، اسحاق آقایی و احمد تاجی داوران بخش عکس جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست هستند و حامد مغروری، کریم منزوی و مجتبی مجلسی داوری بخش پوستر جشنواره را به عهده دارند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دبیر علمی این رویداد مجاهد عباسی است و احمدرضا باقری نیز دبیر هنری جشنواره است.

قائدی بیان کرد: از برگزیدگان در بخش‌های عکاسی حرفه‌ای، عکس مردمی و پوستر با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: دبیرخانه این رویداد در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ است، اعلام برندگان نهایی و برپایی نمایشگاه آثار برتر نیز ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ در شهرکرد خواهد بود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مراجعه و یا با شماره ۰۳۸۳۲۲۴۵۰۸۵ و شماره همراه ۰۹۳۶۴۴۶۶۷۹۸ دبیر هنری تماس حاصل نمایند.

قائدی یادآور شد: همچنین جهت هرگونه اطلاعات درباره دانش سنتی محیط زیست با دبیر علمی این رویداد مجاهد عباسی با شماره ۰۹۱۳۲۸۲۲۲۷۴ تماس بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481160

مهمترین اخبار ایران و جهان: