نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 13:30

اشتغال زایی 8 هزار نفر با صدور 3 هزار و 168 پروانه کسب در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در نیمه اول امسال 3 هزار و 168 پروانه کسب با اشتغال زایی 7 هزار و 920 نفر در استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد آریافر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۱۶۸ پروانه کسب در استان با سرمایه گذاری ۳۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صادر و ۷هزار ۹۲۰ فرصت شغلی در اصناف خراسان جنوبی ایجاد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰درصدی داشته است .

وی متوسط سرمایه گذاری برای هر پروانه صنفی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین آمار صدور پروانه کسب به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیرجند با هزار و ۴۴۲ فقره، قاین ۵۶۰ فقره، فردوس با ۲۵۲ فقره و ۱۹۱ فقره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: متوسط آمار اشتغال هر واحد صنفی در استان  ۲.۵ نفر است .

آریافر تعداد پروانه‌های ابطال شده در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی را ۲۳۷ فقره اعلام کرد و گفت:تغییر رسته فعالیت، نداشتن توجیه اقتصادی و انتقالی به بقیه استانها از دلایل ابطال این پروانه هاست.

به گفته این مقام مسوول هم اکنون ۳۱ هزار و ۴۶۴ واحد صنفی دارای پروانه فعال در خراسان جنوبی وجود دارد و مجموع واحدهای صنفی استان ۴۵ هزار و ۲۵۱ واحد است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521416

مهمترین اخبار ایران و جهان: