نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 02:53

بازداشت یک کارمند پارلمان انگلیس به ظن جاسوسی برای چین

رسانه‌های انگلیسی از بازداشت یک کارمند پارلمان این کشور به ظن جاسوسی برای دولت چین خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه ساندی تایمز گزارش داد که یک محقق که برای مجلس عوام کار میکردده و همچنین یک نفر دوم در ماه مارس به ظن جاسوسی برای دولت چین مورد بازداشت قرار گرفته اند. 

طبق گزارش ساندی تایمز، این محقق بر روی موضوعات مربوط به سیاست بین الملل کار می‌کرده و با چندین نماینده ارشد حزب محافظه کار ارتباط نزدیکی داشته و به اطلاعات حساس طبقه بندی شده نیز دسترسی داشته است. 

گفته می‌شود که تماس‌های این فرد شامل «تام توگندهات» وزیر امنیت داخلی انگلیس و «آلیسیا کرنز»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان نیز بوده است.
 پلیس متروپلیتن انگلیس در بیانیه‌ای مختصر تایید کرده که یک مرد 30 ساله در آکسفوردشایر و نفر دوم در ادینبورگ تحت قانون اسرار محرمانه بازداشت شده‌اند. پلیس انگلیس همچنین گفته که اقامت مسکونی هر دو نفر و همچنین یک آدرس دیگر در شرق لندن تحت تفتیش و بازرسی قرار گرفته است.

درحال حاضر هر دو مظنون به جاسوسی با قرار وثیقه تا ماه اکتبر آزاد هستند.

این گزارش در حالیست که آمریکا و انگلیس اخیرا اعلام کردند که به دنبال احیای شبکه جاسوسان خود در چین هستند.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا طی سخنرانی در اندیشکده امنیتی «اَسپِن» گفته بود: «سرویس اطلاعاتی [سیا] در سال‌های اخیر بسیار سخت کار کرده تا شبکه ماموران در چین را، که توسط افسران ضد جاسوسی محلی به‌شدت آسیب دیده بود، احیا کند و در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته است».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493816

مهمترین اخبار ایران و جهان: