نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 08:23

ایجاد ۲۳۰ فرصت شغلی برای مددجویان سرخه‌ای

رئیس کمیته امداد سرخه گفت: با حمایت کمیته امداد ۲۳۰ فرصت شغلی برای کارآفرینان این شهرستان در سال جاری با پرداخت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، رضا یعقوبی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرخه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۳۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و کارآفرینان این شهرستان در سال جاری ایجاد می‌شود.

وی عمده مشاغل ایجادشده را در قالب مشاغل خدماتی، صنعتی، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع ‌دستی، مشاغل دانش‌بنیان و... عنوان کرد و گفت: ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرخه ادامه داد: نظارت‌های مستمر سه تا پنج‌ساله توسط ناظران اشتغال باهدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادی ارائه می‌شود.

یعقوبی تصریح کرد: آموزش حرفه‌آموزی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای برای ۸۲ نفر از کارجویان شهرستان سرخه در نظر گرفته ‌شده است.

 وی با بیان اینکه ایجاد ۲۳۰ طرح با پرداخت تسهیلات برای کارجویان شهرستان سرخه پیش‌بینی ‌شده است، تصریح کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، برنامه‌های اشتغال و جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی در دستور کار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سرخه به اجرای طرح فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) پنج کیلوواتی در سال جاری برای مددجویان این نهاد خبر داد.

یعقوبی جنبه‌های مهم این طرح را توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، افزایش تولید و تاب‌آوری شبکه برق، کاهش آلایندگی و توجه به محیط ‌زیست و اشتغال‌زایی ضمن توجه به دانش‌بنیان‌ها برشمرد و گفت: درآمدزایی برای مددجویان و افراد تحت حمایت، یکی از جنبه‌های مهم این طرح است که از همان سال نخست آغاز می‌شود و پس از اتمام دوره بازپرداخت وام، افزایش خواهد داشت.

 پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490516

مهمترین اخبار ایران و جهان: