نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 13:54

دانش‌آموزان غیرتمند کشور در خط شهدا قرار دارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان عزیز و غیرتمند امروز در خط شهدا قرار دارند و به همین دلیل نیز همیشه مورد هجمه دشمن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز یادواره یک‌هزار و ۳۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان در راستای کنگره ملی ۸ هزار شهید استان با حضور ۴ هزار دانش‌آموز دختر در سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این آیین با تبریک پیروزی جبهه مقاومت اظهار کرد: جبهه مقاومت در حال کسب پیروزی‌های جدید است و همزمانی این پیروزی و یادواره شهدای همدان را به فال نیک می‌گیریم.

اصغر باقرزاده بیان کرد: دانش‌آموزان عزیز و غیرتمند امروز در خط شهدا قرار دارند و به همین دلیل نیز همیشه مورد هجمه دشمن هستند.

وی با بیان اینکه امید، ایمان، نشاط، خردورزی و هویت پنج برنامه مهم وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان است و افزود: دانش‌آموزان باید در این مسیر گام بردارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر به دانش‌آموزان مسئولیت سپرده و به آنها اعتماد شود با معرفت و شناختی که دارند می‌توانند نقش‌های اجتماعی و فرهنگی را پررنگ‌ ایفا کنند.

 در این یادواره پیام وزیر آموزش و پرورش از سوی سرپرست آموزش و پرورش همدان قرائت شد، در بخشی از این پیام آمده است: معلمان و دانش آموزان ایران اسلامی به ویژه استان همدان نقشی سترک در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، واقعه ۳۰ مهر ۵۷ همدان آغاز این راه درخشان بود و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی شد.

استان همدان با ۱۳۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی نقش مهمی در انقلاب و دوران دفاع مقدس ایفا کرده است که یاد آنها را گرامی می‌داریم.

گفتنی است در این آیین از نشریه زنگ حماسه رونمایی شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532716

مهمترین اخبار ایران و جهان: