نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 10:17

آب‌شیرین‌کن باسعیدو وارد مدار تولید شد

فرماندار شهرستان قشم گفت: همزمان با روز روستا آب‌شیرین‌کن باسعیدو با گستره آب‌رسانی به 13 روستا با 12 هزار نفر جمعیت وارد مدار تولید و آزمایش برای پایدارسازی شبکه آبرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمد محمدحسینی فرماندار قشم امروز در بازدید از آب‌شیرین‌کن باسعیدو اظهار داشت: آبشیرنکن چهار هزار مترمکعبی باسعیدو آب مورد نیاز 13 روستای باسعیدو، دوستکو، کانی، مرادی، گوری، درکو، دولاب، کُنار سیاه، تُم گس، عایشه آباد، سریگ، چاهو شرقی و چاهو غربی را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر از جامعه روستایی شهرستان قشم در این 13 روستای غربی سکونت دارند، افزود: عملیات احداث آب‌شیرینکن باسعیدو با سرمایه گذاری شرکت مدیریت تانا انرژی و سرمایه پذیری شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان آغاز و با تسهیل‌گری استاندار هرمزگان در سطوح ملی و استانی از امروز وارد مدار تولید شد.

 

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: مراحل نهایی آزمایش‌های لوله و اتصالات این آب شیرین کن به منظور پایداری شبکه توزیع در حال توزیع است و هم اینکپایش و رفع نقص از روستای باسعیدو تا روستای گوری انجام شده است.

محمدحسینی ادامه داد: سیاست دولت مردمی بر معطل نگاه نداشتن بهره‌برداری از طرح های خاتمه یافته تا مناسبت‌های خاص است و در همین راستا آب‌شیرینکن باسعیدو توسط مردم روستاهای هدفی که از مرحله آزمایش عبور کرده‌اند در حال بهره‌برداری می باشد.

فرماندار شهرستان قشم خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک با اتمام مراحل ارزیابی شبکه تولید و توزیع این آب‌شیرینکن به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد کرد و 12 هزار نفر مردم ساکن در 13 روستای غرب قشم از آن بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531416

مهمترین اخبار ایران و جهان: