نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:19

تحویل یک قطعه «چنگر» و «سارگپه» به اداره حفاظت محیط زیست بهارستان

بهارستان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان از تحویل یک قطعه «چنگر» و یک بهله «سارگپه» توسط شهروندان دوستدار محیط زیست در نسیم شهر به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی جودکی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان از تحویل یک قطعه «چنگر» و یک بهله «سارگپه» توسط شهروندان دوستدار محیط زیست در نسیم شهر به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

جودکی در ادامه گفت: در پی تماس تلفنی یک شهروند ساکن نسیم شهر مبنی بر یافتن یک قطعه چنگر، مأموران اجرایی این اداره به محل اعزام و پس از بررسی و تحویل این پرنده که به دلیل ضعف، قادر به پرواز نبوده، به منظور اقدامات کنترلی و قابلیت رهاسازی به کلینیک بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

وی افزود: چنگر پرنده بومی ایران است و به فراوانی در ایران وجود دارد که آشیانه خود را در میان گیاهان کنار حاشیه آب‌ها ساخته و بیشتر از گیاهان آبزی، دانه‌ها، برگ‌ها، جوانه‌ها، از حشرات و نرم تنان لابه لای نی‌ها و گیاهان و همچنین از جوندگان و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان تصریح کرد: یکی از ساکنان نسیم شهر نیز یک بهله سارگپه به این اداره تحویل داد که به دلیل سلامت و قابلیت پرواز در اراضی انتهای نسیم شهر رهاسازی شد و به دامان طبیعت بازگشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421460

مهمترین اخبار ایران و جهان: