نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 21:43

چرا جهاد اسلامی در نشست قاهره شرکت نکرد؟

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی دلایل عدم مشارکت جهاد اسلامی را  در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی دلایل عدم مشارکت جهاد اسلامی را در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره تشریح کرد.

الهندی با اشاره به دلیل تحریم این نشست از سوی جهاد اسلامی گفت: به دلیل تداوم بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری و پیگرد مبارزان مقاومت در این منطقه، تصمیم گرفتیم نشست قاهره را تحریم کنیم.

وی در رابطه با دیدگاه جنبش جهاد اسلامی در خصوص نتایج احتمالی این نشست اعلام کرد: جنبش جهاد اسلامی از هر نتیجه‌ای که مقاومت و پایداری ملت ما را تقویت کند، استقبال خواهد کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت که از زمان تأسیس تشکیلات خودگردان تاکنون تغییرات شگرفی در کارکرد این تشکیلات به وجود آمده، تشکیلات خودگردان نمی‌خواهد این تغییرات را ببیند و در مسیر بن‌بستی که نمی‌توان هیچ افق سیاسی‌ای برای آن متصور بود، گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به تداوم بازداشت برخی فلسطینیان از سوی تشکیلات خودگردان با وجود صدور حکم آزادی آنان افزود: سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، عناصر مقاومت را مورد پیگرد قرار می‌دهند و آنان را بازداشت می‌کنند، حال این سرویس‌ها چگونه می‌توانند ملت فلسطین را متقاعد کنند که مقاومت را هدف قرار نمی‌دهند؟

الهندی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم که تشکیلات خودگردان، این دور باطل به ویژه در خصوص پایبندی به همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را ادامه بدهد و این موضوع را نیز درک نمی‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417116

مهمترین اخبار ایران و جهان: