نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:34

بیش از ۴۲۰۰ نفر در شهرستان کوثر خدمات رایگان پزشکی دریافت کردند

اردبیل-مسئول قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی گفت:مؤسسه خیریه نورآوران سلامت غرب کشور درشهرستان‌های خلخال و کوثر ۴ هزار و ۲۲۷ خدمت رایگان چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رهبر بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از ستاد مرکزی خیریه نورآوران سلامت غرب کشور اظهار کرد: خیریه سلامت نورآوران سلامت غرب کشور با هدف خدمات‌رسانی به مردم شهرستان‌های کوثر و خلخال از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۲۰ تیرماه در این دو شهرستان حاضر شده و خدمات رایگان پزشکی ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات چشم‌پزشکی، در دو شهرستان کوثر و خلخال، برای ۲ هزار و ۳۹۰ نفر ویزیت بیماری‌های چشم صورت گرفته که ۸۹۱ مورد تعیین نمره چشم، ۲۰۴ مورد عمل آب مروارید و ۴۶ مورد ارجاع به سایر مراکز انجام شده است.

مسئول قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شهرستان کوثر یک هزار و ۹۰۹ نفر ویزیت بیماری‌های چشم، ۷۰۱ مورد تعیین نمره چشم، ۱۴۹ مورد عمل جراحی آب مروارید و ۸ مورد معرفی به سایر مراکز صورت گرفته است.

رهبر افزود: در شهرستان خلخال ۴۸۱ نفر کل ویزیت بیماری‌های چشم بوده است که ۱۹۰ مورد تعیین نمره چشم و ۵۵ مورد عمل جراحی آب مروارید انجام شده و ۳۸ مورد نیز به سایر مراکز معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به یک هزار و ۸۳۷ نفر در شهرستان کوثر و خلخال خدمات دندانپزشکی ارائه شده است، تصریح کرد: در حوزه خدمات دندانپزشکی، کل ویزیت دندانپزشکی در شهرستان کوثر یک هزار و ۱۲۰ نفر و کل ویزیت دندانپزشکی در شهرستان خلخال نیز ۷۱۷ مورد بوده است.

مسئول قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۷۶۱ خدمات دندانپزشکی به مردم ارائه شده است، اظهار کرد: ۴۷۵ مورد کشیدن، ۷۰۶ مورد کامپوزیت، یک هزار و ۱۴۷ مورد آمالگام، ۲۸۱ واحد فیشور سیلنت، ۹۶ مورد جرم گیری، ۳۴ مورد فلورایدتراپی، ۱۸ مورد پالپ تومی و ۴ مورد پالیکتومی و درمان ریشه در این اردوی جهادی به مردم ارائه شده است.

رهبر گفت: در طول مدت برگزاری این اردوی جهادی درمانی، ۵۷ دندانپزشک، ۱۳ چشم پزشک و ۱۳ اپتومتریست با حضور در سایت درمانی خیریه نورآوران سلامت غرب کشور، به مردم شهرستان‌های کوثر و خلخال خدمات ارائه کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434460

مهمترین اخبار ایران و جهان: