نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:02

خبرنگاران از ارکان مهم توسعه استان هستند

استاندار خراسان شمالی گفت: خبرنگاران از ارکان مهم شتاب بخشی اهداف و توسعه استان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشستی صمیمی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد، اظهار کرد: با اطمینان می‌گویم خبرنگاران را از ارکان مهم شتاب بخشی اهداف خود و توسعه استان می دانم.

وی دفاتر روابط عمومی در دستگاه های اجرائی را، همزمان دفتر خبرنگاران دانست و گفت: این تعامل باید صمیمانه تداوم یابد.

استاندار خراسان‌شمالی بر پیگیری جدی مطالبات و رفع مشکلات خبرنگاران تاکید کرد و افزود: به صورت دستوری به دستگاه های اجرایی استان، موضوع پیگیری مطالبات ابلاغ خواهد شد.

وی بر پیگیری مسکن خبرنگاران نیز تاکید و اظهار داشت: کار خبرنگاران را خارج از نوبت و در راستای اجرای قانون و اختیارات استاندار، حل خواهیم کرد.

حسین نژاد در ادامه گفت: برای حوزه مسکن خبرنگاران هیچ عذری جهت کوتاهی در آن را نمی پذیرم.

وی اهمیت کار خبرنگاران را مورد توجه قرار داد و گفت: خبرنگاران با حداقل ها کار می کنند که این موضوع نشان از شوق و ذوق آنها به این حرفه است اما در خراسان شمالی با خلاقیت ها و ایده ها می توان حمایت مالی از خبرنگاران را در چهارچوب قانون ساماندهی کرد.

وی بر تقویت جایگاه خبرنگاران و عدم شکایت از خبرنگاران از سوی دستگاه های اجرایی نیز تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت: استقلال سه قوا رسمیت دارد اما عدم شکایت از خبرنگاران از سوی دستگاه های اجرایی باید وجود داشته باشد و قلم خبرنگاران در راه حق و خدمت به مردم باشد.

حسین نژاد تاکید کرد نباید از این قلم در جهت سواستفاده رسانه های معاند بهره گرفت.

استاندار خراسان شمالی، خبرنگاران را افرادی دغدغه مند دانست و گفت: خبرنگاران به دنبال تحول در جامعه و دستگاه های اجرایی هستند اما بزرگنمایی مشکلات گاه می تواند موجب ضعف و نا امیدی در جامعه شود. 

حسین نژاد افزود: دستگاه های اجرایی باید بتوانند از تمام خبرنگاران برای حضور در جلسات دعوت کنند اما موضوع تبعیض و دعوت از عده ای خاص از خبرنگاران را توصیه نمی کنم.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت همه اصحاب رسانه استان استفاده شود تا جهاد تبیین و امید آفرینی را شاهد باشیم.

وی به مانور بزرگ سیاسی انتخابات اشاره و بیان کرد: حضور مردم و مشارکت حداکثری با قلم رسانه ها در انتخابات رقم خواهد خورد زیرا قلم خبرنگاران می تواند در جهت امید آفرینی و اطلاع رسانی به مردم از دسیسه های دشمنان بکار رود.

استاندار خراسان شمالی در پایان سخنان خود اظهار داشت: هدف اصلی ما پیگیری مطالبات مردم استان است و با تدبیر دستگاه های اجرایی خواسته ها را پیگیری می کنیم.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432716

مهمترین اخبار ایران و جهان: