نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 21:08

گفت‌وگوی آستین و گالانت درباره تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی

وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده و بر ضرورت اجماع گسترده در داخل سرزمین‌های اشغالی از طریق گفت‌وگوهای سیاسی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، آستین با گالانت درباره آن چیزی که تهدیدات ایران برای امنیت و ثبات منطقه و راه‌های مقابله با آن  توصیف شده، گفت‌وگو کرده‌اند.

رئیس پنتاگون همچنین از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست تا با خشونت شهرک‌نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی مقابله کند.

تحولات اخیر در داخل سرزمین‌های اشغالی از جمله دیگر محورهای گفت‌وگو میان آستین و گالانت بوده و وزیر دفاع آمریکا بر ضرورت اجماع گسترده از طر یق گفت‌وگوهای سیاسی طی هفته‌های آینده تاکید کرد. 

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که یک اندیشکده صهیونیستی روز سه شنبه  نوشت، توقف خدمت نظامیان  پایه‌های ارتش را تضعیف کرده و این به از بین رفتن بازدارندگی (رژیم) اسرائیل  و تضعیف اقتصاد منجر می‌شود.

اندیشکده «مطالعات امنیت» رژیم صهیونیستی در تحلیلی نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در خطر انحلال قرار دارد و این (رژیم) اسرائیل را به سمت یک ارتش ضعیف و متزلزل سوق می‌دهد ومعادله بازدارندگی منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

این اندیشکده در بخشی از این تحلیل  نوشت: «همه اینها در بحبوحه افزایش تهدیدها در جبهه‌های مختلف اتفاق می‌افتد. ما فورا خواستار توقف فوری قوانین یکجانبه هستیم و در عوض، اصرار داریم که تغییرات از طریق یک اجماع گسترده دنبال شود.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403516

مهمترین اخبار ایران و جهان: