نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:24

یاران امام حسین سعادت و لیاقت داشتند

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: یاران امام حسین سعادت و لیاقت داشتند و به سعادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: امروز ملک و ملکوت غمگین است و قلب آقا امام زمان در فشار است. با صدقه دادن به او کمک کنیم و برای سلامتی آن حضرت دعا کنیم.

وی با نقل سخنی از امام سجاد (ع) افزود: حضرت امام سجاد (ع) فرموده است که در ابتدای شب عاشور پدرم اصحاب و یارانش را جمع کرد تا با آنان سخن بگوید. من با وجود بیماری و کسالت نزدیک رفتم تا سخنش را بشنوم.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: امام حسین به یارانش فرمود من یارانی با وفاتر از یاران خود سراغ ندارم خاندانی مهربان‌تر و نیکوتر از خاندان خود ندیده ام من امشب به همه شما رخصت رفتن می‌دهم بیعتی از جانب من برای شما نیست و شب را فرصتی برای خود قرار دهید و به هر سو می‌خواهید بروید.

وی خاطرنشان کرد: قبل از همه قمر بنی هاشم بلند شد و گفت چرا این کار را کنیم. برای اینکه زنده باشیم هرگز چنین کاری نمی‌کنیم. مسلم عوسجه هم بلند شد و گفت به خدا سوگند می‌خورم که اگر هفتاد بار در راه تو کشته شوم هم دست نمی کشم. کشته شدن در راه تو کرامتی است که پایان ندارد.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: وقتی امام از یارانش چنین شنید در حق آنان دعا کرد و از آنان قدردانی کرد. چنین یارانی بودند. خدا چه سعادتی و چه لیاقتی به آنان داده بود چه ایمان راسخی داشتند.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب فرمودند حضرت امام (ره) تحول خواه بودند وتحول خواهی وتحول آفرینی از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان بود روحیه تحولی خواهی وتحول انگیزی امام باعث شد بزرگترین تحول در دوران خودشان در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند این روحیه از دیر زمان درآن حضرت وجود داشت ایشان از جوانی یک انسان تحول خواه بود

هاشمی سالروز شهادت امام سجاد را تسلیت گفت و با نقل سخنی از آن حضرت گفت امام فرمودند زمین کربلا در روز قیامت می‌گوید من چون ستاره‌ای درخشان هستم، من مقدس‌ترین زمین خدا هستم. زمین پاک و مبارکی که پیشوای شهید امام حسین (ع) را در بر گرفته‌ام از زمین مکه هم برتر و بالاترم.

امام جمعه عسلویه از همه عزاداران حسینی در تجمع عاشورایی در ساحل عسلویه و همچنین از همه آحاد مردم برای شرکت در تجمع باشکوه عاشورایی و عزاداری و اقامه نماز جمعه عاشورایی قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412860

مهمترین اخبار ایران و جهان: