نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 11:57

جایگاه ویژه پویش‌های مردمی در سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

مشهد ـ دبیر بخش پویش مردمی سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: بخش پویش مردمی نشر محتوای رضوی برای نخستین بار به این دوره از جشنواره اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی موسوی به ساز وکار اجرایی این بخش اشاره و اظهار کرد: با توجه به گستره وسیع محتوای فرهنگی و مذهبی با محوریت امام رضا (ع) در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، بخش پویش مردمی نشر محتوای رضوی برای نخستین بار به این دوره از جشنواره اضافه شده است.

دبیر بخش پویش مردمی سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع)، محورهای موضوعی جشنواره را سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهد الرضا و جهاد تبیین ذکر کرد و افزود: محتواهای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی پس از انتخاب اولیه، مورد داوری نهایی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در بخش پویش مردمی، تمام محتواهای رضوی که در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و با هشتگ‌های #چهارشنبه_های_امام_رضایی #همه_خادم_الرضاییم و هشتگ #امام_رضا #ImamReza و همچنین به زبان‌های اردو، عربی، ترکی طی یک سال اخیر منتشر شده است، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

موسوی در ادامه به شاخص‌های بررسی محتواها اشاره کرد و انتخاب عکس یا فیلم جذاب، بهره گیری از توضیحات و کپشن مناسب، تعداد بازدید محتوا نسبت به تعداد اعضای دنبال کننده، تعداد نظرات دریافتی محتوای منتخب، میزان بازنشر آن‌ها و… را از جمله این شاخص‌ها برشمرد.

دبیر بخش پویش مردمی سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) استقبال در بخش هشتگ‌ها را بسیار بالا ذکر کرد و ادامه داد: در بحث هشتگ‌ها محتواهای فراوانی طی سالیان اخیر در فضای مجازی پیرامون شخصیت و سیره حضرت رضا (ع) توسط محبان اهل بیت (ع) منتشر شده است؛ به گونه‌ای که در برخی موارد همچون ایام دهه کرامت، هشتگ #همه_خادم_الرضاییم ترند توئیتر شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: محتواهای منتخب بخش پویش مردمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، از طریق داده کاوی گسترده در فضای مجازی شناسایی و برای داوری نهایی آماده سازی خواهند شد و پس از ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ که آخرین مهلت ارسال آثار به همه بخش‌های جشنواره قلمداد می‌شود، فرآیند داوری بخش پویش‌ها نیز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365360

مهمترین اخبار ایران و جهان: