نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 17:50

کمبود آب شهر گرمدره برطرف شد

کرج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: با اتمام عملیات اجرایی طرح‌های جدید آبرسانی، مشکلات کم آبی درشهر گرمدره رفع شد.

حمیدرضا نامداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال افزایش جمعیت در این شهر و کاهش آبدهی منابع تأمین آب منطقه‌ی گرمدره میزان تولید آب در این شهر به حدود ۱۰۵ لیتر در ثانیه رسیده بود درحالیکه نیاز آبی حدود ۱۳۵ لیتر بوده است.

وی افزود: کاهش تولید منابع آب شرب از یکسو و اضافه شده جمعیتی در خور توجه که در یک شهرک جدید ۲۸۰۰ واحدی به مجموعه‌ی نیاز آبی شهر اضافه شده از سوی دیگر، همزمان با گرما و پیک مصرف منجر به افت فشار یا قطع آب دربرخی مناطق به ویژه در گرمدره شمالی (بین جاده مخصوص و آزادراه تهران - کرج) شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز با اشاره به اقدامات لازم برای جبران کمبود آب در گرمدره بیان داشت: از چند ماه قبل به دنبال اخذ مجوز حفاری چاه عمیق بودیم وهم اکنون این چاه وارد مدار شده است، ضمن اینکه اجرای خط انتقال آنهم به پایان رسید.

وی ادامه داد: در اقدامی مهم و با همکاری شهرداری شهر گرمدره مقرر شد با اجرای بیش از ۵۰۰۰ متر لوله گذاری ۳۱۵ میلی متر، حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه آب به گرمدره منتقل شود و هم اکنون با اخذ مجوزهای لازم حفاری از سوی شهرداری، عملیات اجرایی آغاز شده و به زودی به پایان خواهد رسید.

نامداری وارد مدار شدن یک حلقه چاه کمکی از شهرداری با حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه و اعزام تانکرهای آبرسانی به منطقه برای استفاده مردم ونیز تغذیه مخزن ذخیره شهر را نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع کم آبی گرمدره برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366616

مهمترین اخبار ایران و جهان: