نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:21

شهرستان ری قابلیت گسترش جمعیت از لحاظ تامین آب را ندارد

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به افزایش ساخت و سازها در شهرستان ری گفت: منطقه جنوب تهران به ویژه ری قابلیت گسترش جمعیت و تامین آب را ندارد؛ در برخی مناطق کهریزک در شب مجبوریم فشار را کنترل کنیم تا تعادل ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران - شهرری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 70 روستا در شهرستان ری تحت پوشش آبفای منطقه 6 قرار دارد که بیشتر شبکه های آبرسانی فرسوده است و مشکلات اساسی در شبکه داخلی دارند که برنامه ریزی برای بازسازی شبکه و مدیریت آبرسانی در حال انجام است.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در روستاها گفت: در جنوب تهران بالغ بر ۱۵۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز داریم و در گذشته انشعابات غیرمجاز به روستائیان داده شده که مشکل بزرگی است و در کیفیت آبرسانی تأثیر به سزایی دارد و برای جمع‌آوری آنها با مشکلاتی مواجه می شویم.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران تصریح کرد: از آنجا که هدررفت بسیار زیادی در شبکه روستایی به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و انشعابات غیرمجاز وجود دارد و در برخی موارد از آب شرب حتی برای دامداری ها و کشاورزی استفاده می شود لذا نصب کنتورهای مرکزی در محلات کمک شایان توجهی به شناسایی انشعابات غیرمجاز و شکستگی‌ها خواهد کرد. 

حقیقی ادامه داد: تأمین آب شرب سالم و بهداشتی جزو وظایف اصلی ابفاست که بخشی از آن از طریق آب چاه و بخشی از سد که در این منطقه بیشتر سد ماملو است، تأمین می‌شود و در واقع اخطلاط آب را در این مناطق شاهدیم که گاهی در مقدار اختلاط تفاوت ایجاد می‌شود اما سلامت آب به صورت مستمر آزمایش شده و کیفیت آب در محدوده استاندارد است.

وی ضمن تأکید بر آگاه‌سازی مردم از مدیریت مصرف آب توسط رسانه‌ها بیان کرد: گسترش شهرک‌های صنفی و صنعتی در جنوب تهران و کشاورزی با آب غیرمجاز، موجب شده شرایط آب‌های زیر زمینی نیز مطلوب نباشد و در مواردی ازدیاد مصرف آب و نشر فاضلاب‌ها به سفره‌ آب‌های زیر زمینی آسیب زده و تأمین آب شرب را در آینده با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به تفاوت فشار آب در جنوب و شمال تهران در برخی موارد خاطرنشان کرد: فشار آب در جنوب و شمال تهران به واسطه موقعیت جغرافیایی متفاوت است و لازم به ذکر است که در شهرستان ری 50 فشارشکن داریم اما در منطقه شمیران این فشارشکن ها به 350 عدد رسیده زیرا که شیب و موقعیت جغرافیایی تأثیر زیادی در این مقوله دارد.

حقیقی با اشاره به  افزایش ساخت و سازها گفت: منطقه جنوب تهران به ویژه ری قابلیت گسترش جمعیت و تامین آب را ندارد؛ در برخی مناطق کهریزک در شب مجبوریم فشار را کنترل کنیم تا تعادل ایجاد شود.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431116

مهمترین اخبار ایران و جهان: