نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 22:16

افزایش شمار نظامیان لهستان در مرز با بلاروس

مرزبانی لهستان از افزایش شمار نیروهای خود در مرز با بلاروس به بهانه مقابله با عبورهای غیر قانونی از مرز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، لهستان روز دوشنبه از افزایش نیروهای خود در مرز با بلاروس با بهانه مقابله با عبور غیر قانونی از مرز خبر داد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ماسیج واسیک» معاون وزارت کشور لهستان مدعی شد که مرزبانی لهستان از وزارت دفاع خواسته تا ۱۰۰۰ نظامی دیگر را به مرز بلاروس بفرستد. معاون وزارت دفاع لهستان مدعی شده که این اقدام در بحبوحه افزایش تلاش‌ها برای عبور غیرقانونی ازمرزها صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع بلاروس اواخر تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند. واگنرها بعد از شورش مسلحانه علیه رهبری نظامی روسیه در ماه ژوئن که با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت، راهی این کشور شدند که بر تنش آن با لهستان افزوده است.

«توماش پراگا» رئیس گارد مرزی لهستان گفت که امسال ۱۹۰۰۰ نفر تلاش کردند به طور غیرقانونی از مرز لهستان و بلاروس عبور کنند.این رقم در سال گذشته ۱۶۰۰۰ نفر بود.

مرز لهستان با بلاروس مجهز به حفاظت الکترونیکی است. در هفته‌های اخیر، نیروهای گروه  واگنر نزدیک مرز بلاروس با لهستان ظاهر شده‌اند.

«ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان مدعی است که هدف واگنر بی‌ثبات کردن وضعیت در جناح شرقی ناتوست.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که تعداد نامشخصی از نیروهای شرکت نظامی خصوصی واگنر آموزش به ارتش ملی بلاروس را آغاز کرده‌اند که باعث شده لهستان شروع به نزدیک‌تر کردن بیش از ۱۰۰۰ نیروی خود به مرز کند.

لهستان از اعضای ناتو  در موضوع جنگ روسیه با اوکراین حامی اوکراین است و بارها مواضع تندی علیه روسیه اتخاذ کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431316

مهمترین اخبار ایران و جهان: