نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 07:22

استاندار کردستان: مشارکت حداکثری مهم‌ترین مؤلفه انتخابات است

استاندار کردستان مهم‌ترین مؤلفه انتخابات را صحت و سلامت برگزاری همراه با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی عنوان و توصیه کرد، از ظرفیت افراد کارآزموده، باتجربه و متعهد بدون جانبداری از هیچ کاندیدایی استفاده شود، زیرا صحت انتخابات مهم‌ترین راهبرد دولت مردمی و ستاد انتخابات وزارت کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد انتخابات استان ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی بین‌بخشی و فرابخشی در ستاد انتخابات استانداری، بر تدبیر و پیش‌بینی‌های حداکثری برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان تأکید کرد.

وی تدوین، تصویب و ابلاغ قانون جدید انتخابات برای پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را علمی‌تر و کارآمدتر عنوان کرد و افزود: با ابلاغ و اجرای قانون جدید ستاد انتخابات کشور، فرصت بیشتری برای بررسی تأیید صلاحیت کاندیداها وجود دارد.

استاندار کردستان مهم‌ترین مؤلفه انتخابات را صحت و سلامت برگزاری همراه با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی عنوان و توصیه کرد که از ظرفیت افراد کارآزموده، باتجربه و متعهد بدون جانبداری از هیچ کاندیدایی استفاده شود، زیرا صحت انتخابات مهم‌ترین راهبرد دولت مردمی و ستاد انتخابات وزارت کشور است.

وی با اشاره به این‌که مردم وفادار و انقلابی استان کردستان همیشه نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرده‌اند، تأکید کرد: ما باید مراقب توطئه‌های دشمنان که با سیاه‌نمایی و تبلیغات رسانه‌ای مغرضانه سعی در دلسرد کردن مردم دارند، باشیم.

استاندار کردستان به تصریح از نقش رسانه‌های استان در هم‌افزایی در فرآیند انتخابات سخن گفت و افزود: رسانه‌های جمعی برخط و غیربرخط کردستان در این برهه از زمان باید با دانش و مدیریت خوب رسانه‌ای پای کار باشند و با تولید گزارش‌های تصویری، گزارش‌نویسی و خبررسانی دقیق رسالت خویش را ایفا کنند.

وی با اعلام رضایت از برنامه‌های ستاد انتخاب کردستان با ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: باید تمام بسترهای برگزاری انتخابات به‌ویژه در زمینه فن‌آوری اطلاعات و زیرساخت فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی مهیا باشد.

زارعی‌کوشا پیشنهاد داد که از تجارب افراد بازنشسته که دوره‌های متمادی متولی برگزاری انتخابات بوده‌اند، استفاده شود.

استاندار کردستان گفت: عملکرد ما با صحت علنی و شفاف و مشارکت حداکثری قابل ارزیابی است و افزود: مدیریت ۱۳۱۷ شعبه انتخابات ثابت و سیار شهری و روستایی از مهم‌ترین وظایف ذاتی و سازمانی ستاد انتخابات کردستان است که از هم‌اکنون باید در تمام حوزه‌ها آمادگی صد درصدی داشته باشیم.

وی با اعلام این‌که دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه عوامل جزو استان‌های برتر کشور باشیم که کسب این جایگاه دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427960

مهمترین اخبار ایران و جهان: